30 september 2013

Cykeltur!

Som tur är har jag världens bästa granne som lurar ut mig på cykelturer på kvällarna ibland! Fast idag var det jag som lurade ut henne...och det var inte så svårt! Kvällen var...om inte ljum, så i alla fall vindstilla! Vi styrde kosan mot Dingelsundet, som är en liten vik där det finns alla möjliga hus, från enkla små sommarstugor (som antagligen hela området var fullt av för länge sen) till enorma hus som är...tja...annorlunda! 

Här är ett sånt där stort hus, fast bara en del av det, jag vill ju inte stå och fota in på tomter...

Och löven på träden nu...wow...

"Och vågera vagga på krusiger sjö..."

Det ser nästan ut som om det är snö långt borta vid horisonten, men riktigt så illa är det inte! 

Jag älskar motljus! (Har jag sagt det förut, kanske?) 

Och så åkte vi hemåt igen då! 


6 kommentarer:

Mimmi sa...

Ja du har verkligen ett bra ställe att åka till :) Du får många fina bilder där.
Tyvärr så har jag lite för långt att gå till ett sånt ställe .
kramizz:)

AnnaKK sa...

Fina foton från en tillsynes jättefin kvällscykeltur! :-)

Här är det oftare fint väder om morgnarna än om kvällarna nu, tycker jag. Men det är ju okej för min del, som ändå är hemma och ledig och kan spendera dagarna som jag vill (bara jag skriver klar min inlämningsuppgift tills på måndag. Phu...). Fast några cykelturer blir det inte - däremot gick jag en sväng med kameran i förmiddags. :-)

Svar: Ja, det har varit frost här 4-5 morgnar under de senaste två veckorna eller nåt sånt.

Soffie sa...

Vilken härlig cykeltur ni fick er, det Harr varit så vackert nu en längre tid fina bilder

Fröken M sa...

Härligt !! det är verkligen fint ute nu när solen skiner.
Sommaren är väl min favorit årstid egentligen, men hösten är utan tvekan den vackraste !!
Kram

mammakero sa...

Så fina bilder! Kul att få sällskap på cykelturerna!

södersol sa...

Ljuvliga höstfärger!