17 september 2013

Ljus..och ljus.

Igår var det ett fantastiskt tjusigt ljus på himlen på kvällen! Stora moln som speglade sig mot en mörkblå himmel. På andra sidan huset var det stjärnklart, och rätt som det var så började det ösregna! Riktigt knepigt väder..men tjusigt, som sagt. 

Morgonen hade börjat så här fint: 

Och häromkvällen, närmare bestämt förra onsdagen, då var det dimma! Och jag var på väg hem och försökte fånga stämningen. Inte helt lätt, men jag fick med lite måne i alla fall...

Och så kom tåget! Vad det var för inställning på kameran (Panasonic) har jag ingen aning om, det var bara att "skjuta" så snabbt som möjligt! 

Och så västerhimlen för några dagar sen. Jag äääälskar såna här dramatiska himlar! 

Idag har det varit rätt kyligt i luften. Och en väldigt blåsig luft också. Inte så kul om man vill fota nåt. Men jag kan ju stanna inne och fota mer himlar! 

Det där med RAW får vara för min del tror jag...lite mer våld än nöden kräver känns det. Just nu i alla fall. Jag har inte den tiden och energin att lägga på att utforska detta. Nån gång i framtiden...kanske..

4 kommentarer:

Mimmi sa...

Jag gillar också dramatiska himlar:)
Det med RAW .det är något du skall göra när du känner för det ..För jag läste en massa tidningar och där stod att bästa bilden blev om man tog i raw. Jag testade då och tröttnade..Det är först nu som jag har börjat att gilla att fota i raw:)
kramizz:)

♥ Carina ♥ sa...

Himmel vad fina himlar :)
Kram

Sv: Det ÄR varmt, 34 grader :)

Soffie sa...

Vackert men blä för höst och vinter

mammakero sa...

Himlars vilka himlar! Så himla fint fotat!!