12 september 2013

Canon 600d

Ja, nu har jag blivit med ny kamera...Jag har länge velat haft en Canon, objektiven till en sådan är ju billigare än Sonys, och det kan vara roligt att testa något nytt! Men än så länge har jag bara kit-objektivet 18-55 mm på. Nu lite testbilder: 

Hm...läskig tomat på balkongen! 

Inte lika läskiga små pelargonblommor. Jag har beskurit bilden en del, men inte gjort några andra ändringar.

Här är en beskuren bild av mina Saint Paulor! 

Och en MYCKET beskuren bild på fuchsia... Rätt ok tycker jag.

Och en helt obeskuren bild på Paulan. Nu vill jag ju testa på lite mer saker, få se i morgon om det är några insekter ute som vill ställa upp som försökskaniner! 

4 kommentarer:

AnnaKK sa...

Men vad KUL!! Välkommen i Canon-gänget! :-)

Jag har ju inte använt mitt sådant kit-objektiv på flera år, men jag ser ofta jättefina foton i bloggar och så där som är tagna med det. Så det är inte så pjåkigt, vilket ju även dina foton här bekräftar.

Håll dej till Canons egna objektiv, så kommer du att bli nöjd. Eller i varje fall mindre missnöjd än om du köper Tamrons motsvarande. De är billigare, men man får vad man betalar för. :-)

♥ Carina ♥ sa...

Grattis till nya kameran! Jättefina bilder!
Insekter? Då blir det nog inte lika fina bilder i morgon ;)
Kram

Mimmi sa...

Det blev ju mycket bra bilder:)
Visst är det kul när man kan beskära så mycket och ändå få så bra bilder som du har fått här :)
Du kan komma hit och fota småkryp imorgon ;)
Hoppas att du kommer att bli jätte nöjd med din nya kamera:)
kramizz:)

mammakero sa...

Vad kul att se bilderna från premiären! Ser flådigt ut trots att kitobjektivet inte är något jag använder mej av längre... Har ett Tameron 28-75mm 1:2,8 Macro. Det är min favorit, för den funkar till allt!!