28 september 2013

Värmlandssmak!

Det var lite marknad i helgen...i Mariebergsskogen så var det "Smaka på Värmland"-marknad! Och det är klart att jag måste dit en liten sväng...




Nu var ju det här vildsvinet väldigt dött...så det var ingen risk att kompisen fick handen avbiten...

Sen träffade jag min bror! Jo, jag har en sån...visst är vi lite lika! (Det är jag till vänster, utan mustasch)  
Foto: Här sitter vi...jag och min bror...
 Det finns ett jättemysigt café här i stan som heter Tidens melodi, och de spelar 50-60-talsmusik och säljer vintagekläder. Nu skulle inte jag vilja ta på mig en prickig klänning igen, såna hade jag när jag var tio år, och nu är det mer svart som gäller, men jag förstår de som är födda lite senare och tycker 60-talet är jättemysigt. Tror jag...att jag förstår...kanske :D

7 kommentarer:

söderkallt sa...

Kul att din bror hade vägarna förbi!
Visst är ni lika...kan det vara på fars sida?!

Vildsvin, tur den är uppstoppad.
Fy för och möta en sådan best i skogen!

mammakero sa...

Visst var ni lika! Så lik en tjej kan vara lik en kille...
Så härliga bilder, pumpor är så läckra när de finns i så många färger och former!

Gunnar sa...

Vi kom inte iväg till matmarknaden som planerat. Kafeet verkar klart intressant. Det måste vi testa nån gång.

Soffie sa...

Vilka fina bilder å tack för en härlig skogstur idag

Nonne sa...

Underbara bilder, de där marängliknande sakerna såg läckra ut. Å nog var ni onekligen mycket lika varann, du o bror! Bilderna i föregående inlägg var otroligt fina:-)Ha det gott & en fortsatt fin fotohöst!

Mimmi sa...

Så kul att din broder kom :)
Om du inte hade skrivet att vildsvinet var dörr hade jag nog funderat över ..vissa saker:
För det såg väldigt levande ut :)
Jätte härliga bilder :)
kramizz:)

AnnaKK sa...

Uuuh! 8-X Jag tittade ju på bilden innan jag läste texten, ang handen inne i vildsvinskäften!!

Ett uppstoppat vildsvin är ett bra vildsvin!! Och för all del även ett sådant som ligger i platta paket i frysboxen! :-D

Ja, det är värst vad poppis det har blivit med vintage och retro och 50-, 60-, 70-tal. Känns inte som om jag skulle vilja gå "all in" i det där precis, men lite grann kan absolut vara både kul och nostalgiskt. :-) Allra helst skulle jag nog vilja ha en gammal bil i något coolt stuk (Ford Taunus från -57 eller nåt sånt!!), som går och funkar som om den vore ny (så jag kunde ha den till vardags istället för min nuvarande bil! Behöver ju absolut inte ha ytterligare en bil, menar jag...)

Från det ena till det andra... Hur tycker du Canon-objektivet är jämfört med Tamrons teleobjektiv?

Ha en fin dag!!! :-)