28 september 2013

Skogstur med otur

Mina tomater är lite underliga...

Jag gick ut i skogen igår en sväng. Jag måste ju kolla mina svampställen. Även om jag inte gillar svamp, så gillar jag att plocka dem! Det finns ju alltid nån som vill ha...

Fast först hittade jag en blåmes! 

Och sen lite löv som var fina..

Så här ser det ut inifrån skogen! Det brukar gå rådjur där och beta. Jag såg ett i skogen, men tyvärr såg det mig först och sprang.


Ja, här försökte jag ta en bild på rådjuret...gick inte så bra nej. 

Äpplen är lättare att fota! De rymmer inte ut ur bild...

Lite svampar hittade jag! Plockade dock endast en av dessa sorter...

Skata! 


Stamtavla!


Och ett litet bord i skogen, vackert mossbelupet. Vilket vackert ord. Mossbelupet. 





Och det var den skogsturen det. (Hade med Canon med nya 55-250 objektivet)

4 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Haha, du är rolig! Tycker om att plocka svamp, men inte äta.
Här är det tvärtom ;)
Fina skogsbilder!
Kram och ha en skön lördag!

Nette Cecilia sa...

härliga skogsbilder det är inte lätt att fånga djur på bild ,kram Nette

mammakero sa...

Oturen ser jag inte till, men vilka underbara skapelser i naturen du hittade! Det mossbelupna "bordet" och stubben som var grå av ålder! Vackert! Stamtavla! Du är rolig du!

Soffie sa...

Vi får se om vi hittar nåt imorgon i Hammarös skogar;) fina bilder du visar...