25 september 2013

Snubbelrisk!

Nu har mina pelargoner fått gå i vinteride! Fast jag vet inte om de vill det egentligen, de blommar villigt än...När jag skulle ställa upp kassarna på vinden så snubblade jag och slog näsan i en hög med bildäck som står bredvid vindsdörren! Då utropade jag Ojsan så det kan gå Faaaaaaaan!
Snubblet berodde på att mina inneskor är rätt trasiga och stora...så nu ska jag köpa nya i morgon! Hoppas jag inte får nåt blått öga bara...det kan man få när man slår i näsan! :( Glasögonen klarade sig och pelargonerna också...

Mina fina fuchsia vet jag inte vad jag ska göra med...slänga och köpa nya skott till våren kanske? De ska väl gå att övervintra, men jag vet inte hur. 

Annars kan jag ju försöka att så lite fröer från dem, för gott om fröställningar har det blivit! 

Min lilla nyaste inneblomma blommar villigt! Tror den hette stjärn...nånting...

5 kommentarer:

mammakero sa...

Mina pelargoner blommade något kopiöst, så det kändes i hjärtat att klippa ner dem... Vilken tur i oturen ändå att du klarade glasögon och blommor!

Gunnar sa...

Stackars Dig! Låter klokt att byta skor. Vi har försökt få Fuchia att klara sig genom att ha dom inne. Det har inte funkat nåt vidare...

Soffie sa...

Men Gud stackars dej...Jisses vad var det för stolle som ställt däcken där, tur du inte bröt dej,,, jag ställde in mina pelargoner i gången hur länge kan de stå där tror du behöver jag klippa ner dem?

AnnaKK sa...

Tur du inte slog dej alldeles fördärvad!! Ett blått öga är ju nada mot två brutna nyckelben eller nåt sånt... <:-)

Själv borde jag investera i ett par egna trätofflor... Lufsar ofta omkring (dock bara hemma på tomten, och till postlådan!) i makens och sonens såna - som är 3-4 nummer förstora...

Kanske borde rädda min enda pelargonia från frosten...? Fick nästan lite dåligt samvete över den nu, som redan har fått uthärda två iskalla morgnar. <:-I (Kanske vore allra humanast att kasta den på komposten direkt, så den slipper en långsam död här inne under vintern!? 8-X)

söderkyla sa...

Wooooops bruten näsa och hur får man en sådan gipsad?

Finfina blommor!
Prova med fröer ifrån F till våren som är väldigt låååååångt borta.
Spännande!