18 september 2013

Himmelsblommor!

Blommor, ja...på min balkong så blommar det så in i bänken. Hoppas att de flesta sorterna är frosttåliga när den tiden kommer. Än så länge har det knappt varit en natt med under 10 grader! Varmt alltså...

Ja, de här under står ju inte på balkongen, men jag testade lite med Canon...Det är inte så många blommor inne som blommar nu (förutom orkiden som jag köpte blommande...)

Men här har vi en som står på balkongen! Efter regnet häromdagen.

Det är väldigt tjusiga himlar nu (har jag sagt det förut?) och jag kan lätt bli helt fascinerad av den och springer och tittar om det har förändrats något på den! I morse när jag gick upp så ösregnade det, fast det var en blå kant bakom molnen, och jag hade tur, för vid nercyklingen till stan så hade det slutat regna. Sen var det fint väder hela dagen! 

Nu ska jag fortsätta läsa min nylånade bok, Odödlig av S J Bolton. Jag gillade de tidigare och den här är rysligt spännande...och blodig ;) 

4 kommentarer:

Mimmi sa...

Det var jätte jätte fina bilder:)
Ja du får komma upp och fota fåglar..mycket snart för snart skall jag skära ner trumpet blomman och du skulle ju ha ett skott ifrån den ;)
kramizz:)

AnnaKK sa...

Vilken oas din balkong är!! :-) Jag har kvar min pelargon vid ytterdörren, och den ser förvånansvärt fräsch ut fortfarande. Men det beror garanterat mer på att den har trivts med väderleken än på att jag har pysslat om den på bästa tänkbara vis.

Jag lyckas enbart med växter som "sköter sej själva" - och gillar att få vatten ibland, och näring typ aldrig... <:-)

Grannen har några arrendatorer som har anlagt ett ganska stort frilandstomatland. De har varit dit och vattnat och lukat och bundit upp var och varannan kväll hela sommaren, men trots att vädret har varit så varmt och soligt så ser det nu inte ut som om de kommer att få mer än någon enstaka fullmogen tomat... <:-I Undrar om de började med plantor, eller om de sådde tomatfrön rätt i jorden?? Man kan ju nästan misstänka det sistnämnda, eftersom plantorna är så sena... Tycker hur som helst lite synd om dem, för nu närmar ju sej den första frostnatten snabbt - och efter den är det väl helkört med tomater??

söderknapp sa...

Husrknappar...jojo, hos en del trivs de och blir feta!
Mina får kallas magra soldat knappar...

Gunnar sa...

Husarknapparna ser verkligen fina ut.Hoppas dom tål en del frost. Vi har mycket nu i vår trädgård som ryker när första frostnatten kommer. But that´s life.