01 september 2013

Helgens vedermödor

Och hur har helgen varit då, frågar ni! Jo, tack, bara bra! I fredags var det gårdsfest på puben nere i stan, Leprechaun. Det hängde kulörta lyktor i taket och det var allmänt mysigt! Det var tur att det där plasttaket fanns där, för lite senare på kvällen började det regna...

Men de fick inte spela längre än till klockan 22.00 ute (fast å andra sidan började festen redan 15.00...) Nu var inte jag där hela tiden, utan jag kom först vid sju, när Greenfreaks spelade! Sen gick de in och fortsatte spela och jag hängde med. Det var väldigt mycket folk, men jag och kompisen (en alldeles nyfunnen kompis, en väns vän på facebook) lyckades hitta varsin stol, så vi slapp stå. 


Vid tolvtiden kände jag att det var dags att åka hem. Fast - nu hade det börjat regna rejält! Vad göra? Jo, cykla på...och hej, vad blöt jag var när jag kom hem! Det kan man kalla en blöt kväll, hahaha! 

Jag har också varit ute i skogen lite och letat svamp (hittade en handfull kantareller, det var allt). Jag hittade det här söta ägget också! Jag tror det är en taltrast som lagt det. (Haver googlat)

Det regnade rejält igår också...fast kvällen avslutades med en vacker solnedgång i väster! Jag har ju inte balkongen åt det hållet, men väl ett köksfönster...Nu på morgonen är det dock strålande sol, fast inte så varmt. Som lägst har det varit 7 grader i natt, enligt min termometer. Hur kallt/varmt har ni haft det? 

4 kommentarer:

AnnaKK sa...

Kul när det händer nåt! :-)

I Älmhult har det varit en så kallad Familjefestival den här helgen, och igårkväll var det några konserter. IKEA har väl sponsrat jippot rejält, och de anställda har fått fribiljetter. Dottern skänkte dock sina två till mej och maken, så vi var faktiskt och såg/hörde Magnus Uggla igårkväll. :-) Fast... Jag tycker han är som allra bäst när han gör sitt radioprogram "Uggla i P4", eller vad det heter. Inte alls lika personlig och rolig när han står på scen... Men, men! Har aldrig sett honom live tidigare, så det hade ju varit synd att inte ta tillfället i akt! (Gratis är gott!? ;-D)

Mimmi sa...

Du hade fullt upp igår ser jag :)
Dina bilder på solnedgången var jätte vackra:) ..ja de andra var det förstås inga fel på heller ,men solnedgången blir min favorit :)
kramizz:)

mammakero sa...

Vilken kul helg! Fina bilder har du oxå tagit! Jag har bara tagit det lugnt och njutit lite i stugan lördagkväll till söndag eftermiddag.

Soffie sa...

Så vackert du fotar...