29 september 2013

Höst och stolpar

Var ute en sväng förut och testade 55-250 objektivet. Jag vill ju fota fåglar! Fast det är inte det lättaste, för de sitter inte stilla långa stunder precis. Här har jag beskurit bilderna mycket också! 

Två bergfinkar fick jag se som for runt som tättingar i tallen! Fina prickar i rumpan hade den här! 

"Neeej, är det HON nu igen!"


Kul att leka lite i Photoscape ibland...

Och säga vad man vill om hösten, men visst är den vacker...

Och på morgonen är det så här vackert när solen går upp bakom "min" lönn! 


Jag var ute i Hammaröskogen och jagade lite stolpar förut idag också, med bästaste Sofie. Till en början gick det rätt bra med stolpjakten, men sen körde det ihop sig lite...Det är så himla många stigar där i området och det är lätt att hamna på fel spår. Fast vi kom rätt till slut och hittade de stolparna vi hade tänkt! 

5 kommentarer:

Hanna sa...

Fina bilder!

Gunnar sa...

Vad flitiga ni med er stolpjakt!Verkar vara ett kul sätt att motionera på.
fina foton som du har tagit även om fåglarna inte sitter still.
Har inte sett några Bergfinkar här i trädgården på länge. Dom är verkligen vackra.

mammakero sa...

Härliga höstliga bilder! Det är svårt att fånga fåglarna, men så himla kul när det lyckas!! Dina bilder är canon, nä jag menar kanonfina! Hahaha!!

Mimmi sa...

Tur att du hittade några fåglar att testa på och tur att ni hittade rätt till slut också ;)
kramizz:)

Soffie sa...

Hihi vi babblar för mycket helt enkelt, hoppas vi kan ta oss en tur i helgen med"