13 september 2013

Mera Canon!

Lite blandade bilder från idag...

Här är Stadsträdgården by night: 

Och en blomma i den by day: 

Fontänen sprutar vatten och jag testade med lite olika slutartid, här blev det mer prickigt:

Och här mera randigt! 

Här var det också fina ränder i gräsmattan. Inte helt nöjd med vitbalansen, gräset var faktiskt grönare på andra sidan (linsen) ;)

Några blommor i förgrunden på Cafe August: 

Och här har blommorna hamnat i bakgrunden: 

Vägen hem igen då, nyaste huset på Bryggudden här i stan: 

Och en annan fontän i Stadsträdgården: 

En av Stadsträdgårdens invånare: 

Lite test på vägen hem: 


I morgon är det en kinesisk festival här i stan, det blir kul att fota! Eller huuuur? 

4 kommentarer:

Nonne sa...

Grattis till nyförvärvet. Jag har en likadan och e skitnöjd. Finns väldig massa skojiga inställningar på denna kamera(t)som jag ännu inte experimenterat med.

Otroligt fina bilder du tagit i detta och föregående inlägg. Stadsparken verkar vara en vacker och fotografiskt spännande plats.

södersol sa...

Finfina bilder!

mammakero sa...

Så fina bilder!! Kul att du experimenterat med slutar tiden då du fotade fontänen! Snyggt! Gillar även att det blev som stjärnestrålar av gatlyktan på den första kvällsbilden!

Mimmi sa...

Jätte fina bilder ..Jag MÅSTE ner och fota nån kväll också med min kamera:)Häftiga bilder fick du :)
kramizz:)