27 september 2013

Rötter!

Ja, den här blomman har hittat sitt eget sätt att dricka på. 

Nu minns jag inte vad det är för sort, men jag tror att det är en liten Pilea. 


Andra blommor inne. Fast den röda klövern ska snart få gå och lägga sig i ide uppe på vinden, tillsammans med pelargonerna. Då vissnar den ner och till våren tar jag upp lite knölar ur jorden och planterar. 

Lite test med nya Canon och 55-250 objektivet. Fotat genom ett inte alltför rent fönster, dock...

Hihi, här fick jag med skuggan också! 

Igår var det ju frost på taket och när solen började värma så smälte det och droppade! Rena vårkänslan...

Ett litet test till...Här har jag beskurit bilden rätt bra, för björken är ju en bra bit bort. Annars har jag inte gjort något med bilden. Man skulle ju kunna lägga på lite mer skärpa och så om man ville. Fast det är rätt ok utan! Jag gillar färgen på himlen. Precis så blått var det! 

3 kommentarer:

AnnaKK sa...

Mycket frost här också. Men det är vackert när solen kommer fram och lyser på den. :-) Har varit ute en stund med kameran nu på morgonkvisten och försökt fånga allt "guld" och "silver" på bild. Har inte kollat än hur resultatet blev... Fick inrikta mej på att först och främst töa upp fingrarna igen!! <:-) Måste tydligen leta fram vantarna nu, iallafall om det ska fortsätta vara så här kyligt om morgnarna... (Och om kameran nödvändigtvis ska hänga med ut då! ;-) Hm...)

Verkar praktiskt med växter som själva ser till att de får i sej exakt rätt mängd vätska! (Fast du får väl fylla på glaset/vasen en och annan gång, förstås).

Ha en härlig dag!! :-)

soffie sa...

otroligt vackra bilder, vi har ett gäng talgoxar som vi matar från vårt köksfönster å de är roliga så fort de hör någon aktivitet från oss i köket så kvitrar de å står på fönsterbläcket då vill de ha ost jag har försökt att få dem äta ur händerna men de har inte vågat än, de sitter brevid min hand och så fort jag släpper ostbiten så tar de den och då håller jag kvar handen så jag tror inte det dröjer innan de vågar flyga fram å ta dne ur handen. brr hatar den här årstiden som är på väg, tur vi har vår resa att längta till :) kramen goa du imorgon vid 10 tiden ska jag å Nellie till stan ska du ner? kramen sms mej då så kan vi ses:)saknar dje ju!!!!

Anonym sa...

oj vad stavfel fröken gjorde där :( kviTTrar ska det stå och DEN såklart fniss bråttom ska man visst inte ha//Sofie