22 juni 2009

Det är måååååndag morgon....


Igår skulle jag fika med en kompis i Stadsträdgården, där möttes vi av en skylt på det lilla caféet: "Stängt pga dåligt väder, öppnar i morgon, måndag". Visserligen kom det en liten skur sent på eftermiddagen, men jag tyckte det var osedvanligt vackert väder igår...

Lite frökapslar av pioner.

Fågellivet i Stadsis består bl.a. av dessa: Rödstjärt högst upp, sen bofink och grönfink!

Jag blev inregnad på vägen hem och stannade i en busskur där denne lille krabat också kanske väntade på bussen...kanske den bara tyckte det blev för blött därute och inväntade uppehåll. Skärpedjupet blev lite för litet, men lite rolig bild ändå :)

6 kommentarer:

bjorne sa...

Jättefina bilder som vanligt,och otur att dom hade stängt,kanske dom ville va lediga när det är så fint,trodde inte det fanns rödstjärtar där,har försökt att få några häcka i dom holkar jag byggt,byggt några som är bara för dem men inte fått någon i dom,det va inte frugan på bilden tyvärr,ha en fin kväll o kram.

soffie sa...

så fina bilder å tack för tipset om festivalen får se om jag går dit men det lutar åt att åka ut på sjön,
kram

jeanette sa...

härliga bilder :)
Ha en fin kväll
kram

Mimmi sa...

vilken tur du har .. när jag var med fick jag inte ett bra kort på alla de fina fåglar som fanns där ..ju kort på en unge fick jag:) men inte mer.. du hade fullt upp ser jag och vilka vackra kort du har tagit .det ser ut som du hade en underbar dag där:)
vi fick inget regn i stan ,,konstigt med tanke på att stadsträdgården också ligger i stan ..vi kände 2 regndroppar ..det var allt
jag skall ut på en promenad här snart .. vart ..det vet jag inte ..men ut måste jag:)
ha det så gott
kram

mammakero sa...

Fina bilder som vanligt! Vad rofyllt vattnet ser ut när det ligger spegelblankt! Larven där skulle nog se hemskt skrämmande ut om den var lika stor som en hund...

Anonym sa...

inte visste jag att det fanns ett café i stadsträdgården? skulle gärna vilja gå dit och fika någon gång med dig? Kanske i slutet av augusti. händer så mycket nu, jobb, resa till Provence i juli, stuga med dotter, dotterssambo i augusti.
lite dålig stil att ha caféet stängt. det är i alla fall sommar!
kram/kaj