11 juni 2009

Naturrutan


Några bilder ur grodperspektiv som det heter. Eller snigelperspektiv vore väl en bättre benämning här...Det går inte fort, men de verkar veta vart de ska, de små liven. När det har regnat kommer det fram massor. Jag mötte en liten rad när jag cyklade och alla höll sig då på vänster sida vid kanten av cykelvägen! Det ni - det är trafikvett!

Vilken häftig frisyr han har skraken! Vet dock inte om det är herr eller fru...

Små dunbollar som försöker likna stenen de ligger på. Mamma och pappa mås var inte långt borta och hade säkert stenkoll (hehe) på sina ungar. Hoppas de överlever...

11 kommentarer:

mammakero sa...

Jag har märkt att en del bloggar är svår inlagda. Fast jag har provat många gånger med dem och till slut har alla kommit in!

essge sa...

Om jag äter mycket morötter så kanske jag ser ut som bilderna i mitten. Mitt är väl kortare,men det växer ju.

Krjamar

essge

bjorne sa...

Fina bilder och kul text,tänk vad natur och djur är välanpassade till varandra,som måsarna tex,finns ormar som ser ut som trädgrenar,går att dra 100 tals exempel om hur dom kan likna naturen,därför slutar det alltid illa för dom djur som är albinos,finns bara snö som stämmer in på dom,ha de gott,kram.

Mimmi sa...

Vilka underbra bilder du har lagt upp idag:) ja de verkade ha trafik vet.men de kanske de är tvungen att ha med den fart de håller:D
Det ser svart ut med att åka till Marieberg skogen på lördag .men på söndag har de sagt att det skall bli bättre .så det lutar åt att det blir på söndag .vart bor du här i stan?
kram

soffie sa...

fina bilder å har du kollat in några studenter idag då?

Mimmi sa...

på Bellevue har jag varit många gånger:) jag bodde på gruvlyckan i många år innan jag flyttade hit till valthorn:)

A home far away sa...

Vilka underbara foton!

Ha en fin kväll
Kram Gunilla i Singapore

Anonym sa...

Så härliga bilder!!! Usch, sedan jag började jobba hinner jag inte med någonting. Jobbet äter upp mig. Kanske bättre vara fattigare och produktiv?
Kramar
Kaj

mammakero sa...

HAHAHA!! Jag glömde kommentera ditt inlägg!! Stenkoll!HAHAHA!!!
Jättefina bilder, som vanligt! Snigelperspektivet är nog min favorit här!

Mimmi sa...

Hej:)
Nej det är bara roligt när an ser att du är intresserat ju:D
Jag har tagit dessa kort med en kompakt kamera.en Nikon P90

Lisa sa...

vilken härlig bild du hade fått på fågeln. undrade du vad han var för ett prefix? kanske det var en sparvfriss, eller skatfrilla? vad vet man?
Jag vet i alla fall att du är duktig på att fånga ögonblick med din kamera!
med vänliga hälsningar
Pytteälgen