06 juni 2009

Mittinaturen!


Imponerande knopp av paraplymagnolia i Stadsis! Bladen blir jättestora och blommorna likaså. Denna bild är tagen i måndags då det fortfarande var sommar, suck..


Annan magnolia, det finns ganska många sorter i Stadsparken.

Små dunbollar som är ute och simmar! De var nyfikna, men fick inte simma nära mig för mamma And...och vilken vattenspegel! Det vore nåt för Zorn att måla. Och det kunde han ju...hm, undrar hur han gjorde?

"Och om du är född till myra brottas aldrig med ett Toy..." sjöng Stefan Demert. Om du är född till tvestjärt, brottas aldrig med en myra travesterar jag här då. Hu!

Denna makaonfjäril (som jag döpte till Ikaros) hade störtat på Kanikenäset! Makaonfjärilen är ganska ovanlig numera pga att diken och kärr försvinner mer och mer. Men denna är den andra jag ser på några dagar! Den första var högst levande och fladdrade så fort att jag inte hann fota den.

För övrigt kan jag meddela att DALRUNOR var vanligt förekommande för i Dalarna (ja, var annars...) men vad det står på "min" dörr vet jag dock inte! Välkommen in, kanske?

4 kommentarer:

soffie sa...

wow vilka vackra bilder,vi va där å fotade idag så bilder kommer snart på min blogg med,guuu va fina blommor det finns där,den där papaplymagnolian vart jag facinerad av,
ååå så många andra fina bilder du visar idag,
kram

Mimmi sa...

Hej:) och tusen tack för din kommentar hos mig:)
Jag har en kompakt kamera men även en system kamera . men nästan alla närbilder har jag tagit med min kompakt kamera som är en NikonP90 förväxla den inte med Nikons system kamera .för det är ingen system kamera:) sen har jag en Asony 200 det är en system kamera:)
Jag får säga att du har ju jätte fina bilder på din blogg ju:)
vad har du för kamera?

Mimmi sa...

hej igen:) jag såg nu att du också bor här i värmland .. kanske du bor så pass nära att man kan gå ut och fota tillsammans:D

bjorne sa...

Vackra bilder,verkar bli många bloggare i statsparken frampå,kommer att åka dit ofta efter att ha varit där och sett va fint det är,och chokladen kom inte med på bild men köpte faktiskt 2 Alladinaskar men dom öppna jag inte igår,ha en bra dag,kram.