20 juni 2009

Midsommarafton regnade inne...


Jag kokar kaffe...det var inte igår precis. Det är inte riktigt samma som att koka upp vatten i vattenkokaren och hälla på pulverkaffe. Detta är en hel vetenskap...det går inte att skynda på...man måste passa det annars kokar det över. Och inte är det speciellt gott heller, men det fanns inga andra alternativ. Observera vantarna...inne ;)

Tur det fanns infravärme!

Lite snaps drack jag, men inte till sillen, för det äter jag inte!

Det var sån här schnaps! Gott, smakade karamelligt. Att det inte passar till sill kan jag förstå, men när man inte gillar sill (och egentligen inte snaps heller) så var detta ett mycket bra val :)

Tyska korvar före stekning...

Och efter...nu ser de riktigt aptitliga ut. Och de är faktiskt goda. Kommer inte ihåg vad de heter...nåt tyskt är det .

Mmmm, champinjoner med vitlök är i alla fall gott!

2 kommentarer:

bjorne sa...

Håller med att champinjon och vitlök är gott,korvarna såg betydligt godare ut stekta,annars är jag skeptisk till allt som är grått,

bärbel sa...

Blir jättesugen på dina tyska korvar, jag tror det är Thüringer Bratwurst och smakar ännu bättre med curryketchup till. Får riktig Tysklandslängtan. Kram S