03 juni 2009

"I fädrens spår för framtids segrar"


Zorngården i Mora var fantastisk! Han har ritat huset själv och det var mycket modernt för sin tid med telefon (nr. 4!) och värmeelement!

Vandrarhemmet var dock inte lika modernt...nej, det här är en interiör från 1600-talet. Vårt vandrarhem var jättefint.

En liten byggare som hoppades att få lite gäster senare i sommar. Han tänkte nog öppna ett vandrarhem för getingar!

Nyfiken i en strut!

1600-talsdass! Tur att inte vandrarhemmet hade såna här...det var två stora och ett litet hål!

Intressanta utsmyckningar på husen i Dalarna!

Tjoho! Jag har kört hela vägen till Mora!

3 kommentarer:

bjorne sa...

Det va fina bilder och va duktig du va som körde hela vägen eller vem det va,dom där dassen satt dom på och både skålade och umgicks förr i tiden men dom duchade inte så ofta så lukten va nog inget problem,i morgon ska jag åka till stadsträgården och se vad som finns,hoppas vädret är så bra så man kommer iväg,kram

ingmarie sa...

Hej Yvonne!Mora är aldrig fel,har varit där ofta eftersom min morbror bor i Ärnäs.Du får här mer tips på BRA böcker,o jag vill gärna ha tips av dig!

Håkan Nesser:Människa utan hund
Nadeem Aslam:Kartor för vilsna älskande

Hoppas du gillar dom!

mammakero sa...

Zorn museet var fullt när vi var i Mora sist. Vi fick aldrig möjlighet att se det, tyvärr! Fast dina bilder var så bra, det känns som jag var med dej och kollade!