26 juni 2009

Ormar här...


Ett litet knytt?

Gäddan lurar i vassen, ingen gammelgädda det här inte. Men bitas kan den nog...

Här är Knatte, Fnatte och Tjatte med farbror Kalle och Kajsa! Tror jag att de heter. Kanadagässen här var tysta för en gångs skull. De brukar föra ett hiskeligt väsen, fast mest när de flyger. Ungefär som bilförare i Italien som tutar hela tiden när de kör, de måste visa att här kommer jag!

En inte så liten snok ligger och solar!

"Men hjälp här kommer det människor och stör mig! Bättre fly än illa fäkta!" Snokar simmar bra och känns ju lätt igen på prickarna "bakom öronen" :)

4 kommentarer:

Mimmi sa...

Hej:) nu kom de bilder upp som vi tog på våren härliga promenad ser jag:)
De blev ju kanon bra alla ser jag:)
Vad har du gjort idag? jag har varit på baksidan och fotat spindlar:D och nu tycker jag det kryper överallt på mig:)
kram

soffie sa...

wow va bra bilder du tagit,
härliga dagar nu med värme å sol,
njuter för fullt,

bjorne sa...

Vackra bilder,en gång när jag badade på skutberget tog en orm sikte på mig och simmade rakt emot mig,fick faktiskt ta ett grepp på den och slänga den åt sidan,och du är välkommen till mitt SPA.

Trollet sa...

Underbara bilder!

Ibland lämnar jag också kameran hemma och låter mig njuta av allt jag ser. Ibland blir det lätt att man bara ser allt genom sökaren och då missar man ju allt runt omkring.