13 juni 2009

Vatten, stan e full av vatten


Nu blommar det! Fallskärmsrankan har äntligen börjat veckla ut sig, och visst ser det ut som en liten fallskärm. Det är något som jag inte skulle göra. Hoppa fallskärm alltså. Jag skulle nog svimma på vägen ner ;)

Vatten, ja. Det regnade ordentligt igår, och gott väder ute att vara inne i, som min mamma sa...men cyklar gör jag ändå. Och fina bilder blev det i regnet :)

Pionknopp som jag faktiskt tror njuter av skurarna!

Många pionknoppar i Café Augusts trädgård! Som tur var musiken igår inomhus...

En pion hade lite bråttom att slå ut...

Vattentunnan fick en rejäl påfyllning!

Och om ni tittar riktigt noga så syns jag i bild...och ett hus.

5 kommentarer:

Mimmi sa...

Det var jätte fina bilder du har tagit:)
du är inte dålig du..ut och cykla i det hemska väder:)
Idag när jag var och handlade såg jag några fina nypon blommor ..hm.. ja du såg några av dom på min blogg förstås:)
men när jag kom och hade ätit mat .då tog jag min kamera och gick ut igen för att se om det var mycket liv vid de nypon ...och det kan jag lova dig det var ..det var så många humlor att de slogs om samma blomma:) och de var på Lupiner också ..så det var riktigt roligt... så i morgon skall jag gå den promenad igen och hoppas på lika många kryp då:)
Min dotter kommer kanske hit och skall fota hon med ..det är hon som heter Inanna som finns på min blogg till höger där jag har de bloggar som jag följer:)
hon bor på Våxnäs så hon och barnbarnet får ta bussen hit
kram

bjorne sa...

Fina bilder som vanligt,här har det regnat lite i natt annars varmt men mulet,ska snart sova,är trött efter dagens jobb och utekvällen igår,kram.

Ulla sa...

Fallskärm är inget jag heller skulle göra. Vår som fick i 18 års present ett tandemfallskärmshopp som han ska få göra nu under sommaren. Även hans pappa har hoppat och han överlevde så jag hoppas att även sonen överlever.
Pion är en av mina två favoritblommor

bjorne sa...

Ser huset men inte dig,glömde fråga vad som händer i Februari,kram.

Mimmi sa...

Idag har det inte regnat i alla fall:) min dotter och jag gick en promenad runt här och det var så skönt att kunde komma ut igen och fota på lång promenader:)
ha en fin kväll
kram