23 juni 2009

Kyrkogårdspromenad


"Inte ens en grå liten fågel som sjunger på grönan kvist, det finns på den andra sidan, och det tycker jag nog är trist. Inte ens en grå liten fågel och inte en björk som står vit, men den vackraste dagen som sommaren ger har det hänt att jag längtat dit"
Så skaldade Nils Ferlin, men så fel han hade! Här fanns en liten fågel som sjöng så vackert för alla själar, osaliga eller inte. Björkar som stod vita fanns det också och så mycket annan växtlighet...

Mamma fick en jordgubbe...jag hade inte med några blommor, men det fanns det gott om ändå.

En grå liten fågel?

Ruds kyrkogård är verkligen en vacker plats, värd att gå till innan man bärs dit...

Änglar finns....

5 kommentarer:

essge sa...

Vilken tur att det finns kameror. Så vi kan få veta att det finns både änglar, fåglar och björkar.

Krjamar

essge

jeanette sa...

sv: tack så jättemycket :) mm japp det är ord ut låt texter..från ett känt svenskt band.. kanske kan lista ut vilket?
mm fina bilder, gillar den med jordgubben.

ha de fint
kram

soffie sa...

Å jag brukar ta mej en tur dit då vi bor alldeles nära,vi bor ju på Norrstrand så vi har gångavstånd dit,det är en verkligt vacker kyrkogård speciellt där uppe i backen där gravstenarna göms bland träden å stenarna,
må gott

Mimmi sa...

Vilka underbara bilder och en väldig fin text du hade skrivit till bilderna:)
Jag gick ut i eftermiddags här ..skulle bara vara ute en liten stund ..glömde bort tiden ..och kom hem 4 timmer senare:)

kram

bjorne sa...

Vackra bilder och fin text,gulligt med jordgubben,tror inte många har tänkt så,kram.