28 juni 2009

Kvällscykelkamerapromenad!


Humlan från helvetet...? Svart som synden är den i alla fall. Och stoooor! Men det finns många humlesorter förstås. Men jag tycker den ser ut som en humla som kör MC, med svart visir på sig!

Vrooom, vrooom...

En rätt så stor kopparorm hade jag turen att stöta på. Observera tungan ;)

Humlans flykt...

En svala sitter och vilar sig lite. Annars hade jag inte lyckats fånga den på bild...de är lite snabba...

En bukett av dikesblommor. Blåklocka, prästkrage och vitmåra. Vitmåran luktar så vansinnigt gott när man cyklar på kvällen. Och nu var det ljuvligt ute!

1 kommentar:

Mimmi sa...

Hej:)
vilken underbar cykeltur du har haft ser jag:) och den närbilden på humlan ...woow:)
den blev kanon bra:)
Vad skall du göra idag?
jag skall nog bara vara hemma....kanske..kanske . jag går en liten promenad:)