28 juni 2009

Värmeslag?

Öh, det är lite varmt...32 grader i skuggan. Och jag som har sagt att jag inte ska klaga, men något svalare gjorde inget. Man orkar ju inte gå ut så mycket när det är sol också. Men har varit ute på tipspromenad som handlade om småkryp. "Det vet jag allt om" sa jag segervisst. Men jag hade bara 8 rätt *rodnar*. Mina två fel bestod bl.a. av "Myrlejonet är i ett utvecklingsstadium, vad blir den sen?" 1. Kopparorm x. Slända 2. Skalbagge. Den andra frågan har jag visst förträngt...men är det någon som vet svaret på myrlejonet (utan att googla först!) ;)

Har ingen bild på ett myrlejon, dock...så det får bli den här: myror utan lejon.
Uppdatering! Nu kom jag på den andra frågan jag inte kunde: "Vilket djur flaxar med vingarna i 1046 slag i minuten?" 1. Trollslända X. Knott 2. Makaonfjäril (Och fjärilen uteslöt jag direkt...)

4 kommentarer:

bjorne sa...

Det blir en slända tror jag och håller med.man går inte allt för långt nu,jag är en solälskare av stora mått men en regnskur vore inte fel,sitte i uterummet nu med allt helt öppet och det är 32g ännu,men gott för dig sm är frusen att samla lite värme för framtiden,kram.

bjorne sa...

Kom på att det kanske blir en myra rent av, vet att jag sett på TV om det,

soffie sa...

ja jisses vilken värme tur det kom moln,
va bra bild på myran,
ska det bli åska inatt tro?
sov gott i värmen
här har jag tagit fram min bordsfläkt för guu va varmt det blir inne,

Mimmi sa...

Hej:)
Det måste ha blivit en myrinvasion:) för jag har också fotat myror idag
Hm undra vad dina gör ..pussas? nja .. snarare bråkar de :)men det är faktiskt otroligt intressant att sitta och titta på dom .för vilka otroliga saker de kan göra ..så små som de är:)
Det var en jätte bra bild:)