27 juni 2009

Inomjordingar?


- Glöm jakten på utomjordingar och ta kontakt med inomjordingarna istället. Det säger den franske författaren Bernard Werber, som har gjort stor succé med sin roman om en vetenskapsman som samtalade med myror.

Är myror intelligenta? Deras hjärnor är ju inte större än knappnålshuvuden. - Nja, säger Bernard Werber, men de är många. Och de kommunicerar ständigt med varandra. Och precis som man kan koppla ihop enkla persondatorer till enorma beräkningsmaskiner, utgör myrstackens miljontals individer tillsammans en avsevärd intelligens. (hämtat från Nyteknik.se)
Jag har läst boken Myrorna av denna författare och den är riktigt intressant...

Inte visste jag att måsar hade så här vackra röda ringar kring ögonen...

5 kommentarer:

essge sa...

Jag kan också rekommendera boken "Myrorna". Speciell. Spännande.

Så nära måsarna på taket bredvid kommmer jag inte, så jag kan se den röda ringen. Det är kanske lika bra det.

Krjamar

essge

bjorne sa...

Vackert som det brukar och visst tror jag myror är smarta,där finns inget krig inga bråk och allt funkar som det ska,kram.

Mimmi sa...

Vilka härliga bilder du bjuder på:)
Att myror är klyftiga .nja ..men de är väldigt modiga:)
går till attack på en gång . de klarade av mig i alla fall .så jag satte mig på rumban och sen försvann jag illa kvick bort:)
ha en försatt trevlig kväll:)
kram

AnnaKK sa...

Hejsan!

Tack för kommentaren i min blogg! :-)

Låter som en ganska spännande bok - eller tanke! Har inte hört talas om den innan, men tar tipset med mej - man vet aldrig när man hamnar på biblioteket eller så. :-)

Ha en fortsatt fin kväll!

soffie sa...

wow va bra bild på måsen va fin den är,
Tack för boktipset jag har läst några av de andra böckerna av de författarna å de va jättebra otäcka men bra,
Nu håller jag på med Lind oLSSONS nU VILL JAG SJUNGA DEJ MILDA SÅNGER,SÄGER BARA LÄS DEN DEN ÄR SÅ OTROLIGT VACKER,
KRAM oj nu har jag visst skrivirt hela inlägget med stora bokstäver men jag orkar ej göra om det *fniss*