07 september 2011

Allting har en ände...

Kanske ett dystert budskap, men ett vackert foto! 

Det har stormat rejält här inatt (och igår kväll). Regnet piskade på mina nyputsade fönster :( Nu har det lugnat ner sig på stormfronten, men det regnar än...

Min stora fina rosenbegonia blåste omkull på balkongen också. Attans! Den hade massor med blommor och grenar som nu bröts av. Är det nån som vill ha ett skott så finns det nu här :D För inte kan jag bara slänga bort dom! Jag ska ju försöka förvara själv moderplantan under vintern också. Inne har jag inte sååå mycket plats för balkongblommorna. Jag har ju en del pelargoner också. Men det får nog bli vinden för dom i vinter! Där är det lite ljust och frostskyddat i alla fall!

Idag blir det ett besök hos en bloggvän! Vilken ska jag tala om sen ;)

7 kommentarer:

Morten Pedersen sa...

Som du sier flott bilde og høsten er her så absolutt.

AnnaKK sa...

Vilket FINT foto - jag bara MÅSTE till en kyrkogård snart, och fota lite grann!! :-) Men inte idag... Vädret är så trist så man skulle kunna avlida bara på grund av det... <:-/

Stackars din begonia! Hoppas du kan rädda lite delar av den och adoptera bort. :-)

Lamebergsfrua sa...

Regn och blåst, inte lätt att vara blomma då inte =D Hoppas din begonia överlever på vinden.
Tack för besöket! Mycket uppskattat ska du veta.
Kramar,

Lambergsfrua sa...

Lambergsfrua ska det va' och inget annat - rackarns "tyrkfelsnisse" ;)

Maria Thorbjörnsson sa...

Visst e sommaren till ända..och nya färger ska visa sej i vår vackra natur..ha det..Maria

Ninni sa...

Ja jäklars vad det blåste...

Kul att träffa en bloggvän!!

Vår skivspelare är inte trasig, utan själva anläggningen, den har några år på nacken.
Får köpa en när sonen börjar på Elgiganten=)

Ha en trevlig kväll, kram

Monika Häägg sa...

Vilket vackert foto! Inte alls så dystert som det låter...
(Kikade in här av en slump, tack!)