11 september 2011

Jag läste i gårdagens tidning...

Det är kul att läsa notiser:

"Enligt TV4 måste Fredrik Jansson i Skellefteå var tredje år bevisa att hans amputerade ben inte växt ut. Detta för att få förnya sitt handikappsparkeringstillstånd"  
Haha!

"Bilar ska kunna larma 112 själv vid en svår olycka"
Hm.. 
"Hallå, polisen, jag har krockat, men det var inte mitt fel, det var en jävla Saab som körde om mig och trängde ner mig i diket. Om jag har druckit? Nej, bara bensin..."

Sen finns det ju nya nät-trender. Som planking, uggling och nu - batmanning! Detta innebär att man ska hänga upponer som en fladdermus. Helst ska man bli förevigad och sen lägga ut bilden på ett socialt nätverk.
Gosh! som Janne Långben säger...
(Hängde upponer gjorde man ju när man var liten...och snurrade runt en stång, fast jag kommer inte ihåg om vi kallade det för något..) 


Men en sak jag gillade var att åttioettåriga Joy Tomkins har låtit tatuera in " Do not resuscitate" (återuppliva mig inte) på sitt bröstMycket förståndigt. 
Och här regnar det idag. Bra för "mina" svampar kan jag tänka! 
Det ligger en hel del på tork nu på min torkställning. Jag lägger en handduk på min klädtorkställning alltså... 

8 kommentarer:

Morten Pedersen sa...

Det regner her også så vi sitter inne og sturer....

Lambergsrrua sa...

Vi småungar på Söder i Stockholm kallade det att slå volt eller volta, när man hängde och klängde på voltstången. Vet inte om det verkligen kallades så, men vi , sa i alla fall så.
Kramar,

Lambergsfrua sa...

Hoppsan! Dör blev det ett komma för mycket =D

Mimmi sa...

Det är inte litet som har blivit med de nya reglar .. tänk .. de gör reglar åt folket ..men de reglar gäller inte dom som har gjort dom .. hurra .. visst är det otroligt... man kan bli galen för mindre., regn och regn skall det visst bli nästan hela veckan.. hoppas .. hoppas de har fel.
kramizz :)

mammakero sa...

HA! Vad de kan, tänk att KUNNA få amputerade leder att växa ut igen! På endast 3 år! Som om vi var daggmaskar eller ödlor...

soffie sa...

blä för ruskväder men det passar rätt bra för jag är sjuk!!!:(

söderregn sa...

Haha, va kul hänga upp och ner,
lite mer blod till huvet skadar väl inte? Blålila..och var har du solat?

Kathleen sa...

Fin blogg!
Kan du och dina söta läsare kolla på min blogg?
Jag skulle bli jätte glad. Och ni får gärna skriva en liten komentar..hi..hi..<3
Kram <3