07 september 2011

Wenn jemand eine reise tut

"Dagen som idag är en regnig dag, är en dag som är bra att ha..." sjöng Pugh Rogerfeldt en gång i tiden. Och visst har denna dag varit bra att ha, för jag har varit och hälsat på hos Lambergsfrua på...ja, Lamberget naturligtvis. Hon och hennes man är väldans beresta och jag passade på att fråga lite om saker som är bra att tänka på när man reser...(Jo, jag har rest mycket själv förut också, men jag är lite ganska mycket nojig när det gäller att ha kontroll över resandet mitt. Snart bär det av till:
 (men varför är det en dansk flagga här...hmm...)
Den här grejen ovan, vad heter den, tag? Den är inköpt på plats när jag var där!
Jo, jag har varit där förut...för hundra år sen eller nåt (1974)
 På den gamla goda tiden stämplades passen för hand! Nu tittar dom knappt i dom...

Och igår så kom detta:
 Hm..."Ditt huvud måste rymmas inom den streckade rutan..." Aha! På pappret alltså ;) Det var bara att betala 150:- och se glad ut. Och jo, jag har klistrat på en "välliknande bild" över streckgubben härovan :D

Sen kan man ju undra: Var jag bättre förr?  
 Mjaä..Men jag har i alla fall regredierat tillbaka till min frisyr som jag hade när jag var "ung". Haha! Lite mer lugg hade jag då. Eller mer och mer...den är bara kammad åt sidan nu. Tjugo år och lite gravid var jag där, högst upp t.v. Fast jag ser ju ut som sjutton. Eller fjorton...Hmm... ;)
Lugg eller inte lugg? Vad tycker ni? ;) 

Nu återstår att se om det dimper ner ett nytt körkort snart!  

11 kommentarer:

söder sa...

Skickade en kommentar men den uteblev...

söder sa...

Hm, sänder ny, 20 det var åratal sen, 30 hjälp, 40 en riktig snygging, 50 jomenvisst.
Nu till Blanes du kosan styr... minnen som kommer upp, tappad nyckel, ljus, holländare och norrmän, bad i kvällningen, klippa, knappt stekta ägg, halsfluss och sol! Vad kommer du att minnas, spänningen stiger!

Ha det gott när du nu ska packa väl inför resan!

soffie sa...

kul att se dej från olika åldrar ,tycker du ska ha håret som du har det lugg blir bara besvärligt å man måste klippa sig oftare;) va fin du är å har varit, kramen

mammakero sa...

Ja, lugg eller inte lugg är min ständiga fråga. De senaste gångerna har jag klippt snedlugg och det tycker jag konstigt nog om...
Så särskilt berest kan jag inte påstå att jag är. Det märks när jag packar... HAHAHA! Alltid för mycket!
Kul att komma iväg på en resa nu. Det bara regnar och regnar...

Fröken M sa...

Du åldras helt klart med värdighet och ärligt talat så tycker jag den snyggaste bilden är den nyaste !!
haha... ja här på gatan blir man ordentligt synad - teddy håller stenkoll från första parkett ;)

Lambergsfrua sa...

Fina foton på en fin tjej! Jag tycker att du klär bra i den lite sidokammade luggen, som du har nu. Varför ändra ett vinnande koncept som jag antar att du trivs med och känner dig bekväm med?
Visst är det härligt med resor! Du är väl förberedd, så det kommer att bi en lyckad resa är jag säker på.
Varma kramar!

AnnaKK sa...

Min lugg är ungefär som din var när du var 40-nånting, som ju jag är nu. Återstår att se om jag kommer att ha ändrat frisyr på sammavis som du då, om 10 år eller nåt sånt. :-)

Undrar just hur länge till mitt körkort är giltligt, förresten...? Tycker inte heller om när man ska behöva uppgradera sitt porträtt på det! :-I

Förmiddagen här var uppehållsväder - så då var jag ute och plockade svamp! Nu regnar det, så då borde jag egentligen ägna mej åt att rensa svamp istället för att sitta här vid datorn. <:-)

Mimmi sa...

Det är alltid kul att få se bilder från olika ålder :)
Nu får vi verkligen hoppas att du får godkänt och ditt körkort kommer :)
kramizz

Ninni sa...

OJ har du sparat alla dina gamla körkort=)

Tycker du är snyggast nu..faktiskt!!

Åker man till Turkiet eller Thailand får man fortfarande stämplar, men inte i EU länderna!

Ha det..kramen

i stora drag sa...

Kul att se ditt Yvonne-collage! :)
Du ser inte mycket äldre ut idag!

Hoppas din resa blir skön.

Sv: Aha, kvadratspindel! Då ska jag kolla upp det.
/Pia

Mikael sa...

Fick man ha med en katt på körkorten förr??