14 september 2011

Färdigstormat!

Visst ser det ut som små ugglor? Eller grodor..

Här har det stormat runt mitt hus. Orkanresterna av Katia var här och härjade igår. Jag var ute i skogen och letade lite svamp (JA, nu igen) och det susade så härligt tyckte jag först. Sen började det susa lite för mycket och jag kom på att träd faktiskt faller ner i skogen ibland. Då blev jag lite rädd och gick hem. Men svamp hittade jag. 

Vilken tur att jag har en alldeles egen svampskog som bara är min, min, min skog som alla kan gå i på grund av allemansrätten. Det är väldigt meditativt att bara klafsa omkring i mossan och kolla efter små svamphuvven! 

8 kommentarer:

Unknown sa...

Snyggt fotat! Ser ut som att "ugglorna" tyr sig till varandra i skydd mot stormen...
ha en bra fortsättning på veckan! /SA

i stora drag sa...

Ett helt litet konstverk där med - små figurer i! Kul!
/Pia

Mimmi sa...

Det var en mycket bra bild .. ett riktigt konstverk hittade du där :)
NU har vi sol .men det har börjat att blåsa igen .. som du kommer att märka nu när du skall cykla ;)
kramizz

Ninni sa...

Ja det gör det ju..har jag aldrig tänkt på förut!

Ja jäklars vad det blåste igår kväll..trodde fönstren på Arvika sjukhus skulle blåsa in=)

Kram

Morten Pedersen sa...

Ferdig her også pent og 20 grader med sol i dag. Helt nydelig.

Ninni sa...

Klart jag VILL ha svamp..då blir jag gôrglad och glömmer smärtan en stund..hihi

Kram

mammakero sa...

Jag har aldrig sett likheten mellan kotten och ett bo fullt med uggleungar, förrän du visade det här! Kul!

soffie sa...

får se om vi tar oss en tur i skogen imorrn,jag skulle aldrig ge mej ut då det är klass1 varning usch man kan ju få vad som helst i huvvet ju, kram så ses vi imorrn