10 september 2011

Dä va bättre förr!

Jag provade att spela Wordfeud (hur uttalas det? fevd? fåjd? fjud?) på min nya Androidmobil, men jag fick ett frispel (på riktigt) när jag lägger HÖK och det kommer upp en ruta på engelska: "One or more words is not in our dictionary". Men va fan...jag provar med VAK. Samma jäkla popuppruta. 

Motståndaren lägger DÄNG. Och det godkänns tammefan! Det var då jag fick frispel och avinstallerade alltihop. 

Själva idén är ju jättekul, man spelar med såna man känner eller helt okända. Men i irl-spel kan man ju diskutera med motståndaren, kolla i SAOL (min husgud)
 Kanske installerar jag om det...jag gillade ju att spela så länge det inte blev för många avvisanden... 
 Äkta gammalt Alfapet från anno dazumal. Nästan. Vunnet i en tävling! Jag har till och med kvar boken från samma år där vi skrivit ner alla omgångar! :D
Och brickorna sen...som finaste elfenben. Fast det är det inte hoppas jag ;) Men dom är mjuka och goa att sitta och hålla i!

7 kommentarer:

Morten Pedersen sa...

Det er et flott spill dette om det er på gammeldagsmåten eller den moderne.

mammakero sa...

Vilken fin gammal spelplan! Snygg gammal ask... Det var jättelänge sedan jag spelade Alfapet senast.

Mimmi sa...

Ha ha .. jag kan se dig framför mig när du skrev in ord och den inte godtog det ;)
Pia och Jenny .. de spelar det nästan dygnet runt .. tror jag :)
kramizz

Ninni sa...

Då ska jag inte installera det=)

Har nog aldrig ens spelat vanlig alfabet!

Jag kör med min Angry Birds..såå kul och beroendeframkallande.
Jag hade nåt som hette Peggles på I-phonen..men på HTC finns den inte..snyft!

Ha en fin dag..i regnet och åskan, kram

soffie sa...

va roligt att spela alpaphet det har visst kommit att sånt alphapet man kan spela på de nyaste mobiltelefonerna wordfeusd heter det verkar jätteskoj man spelar uppkopplad mot någon annan som med har reggat sig och man har 72 timmar på sig att lägga ett nytt ord.ha en goo kväll

soffie sa...

va knäppt att det blev så för dej jag tror jag skulle gilla det spelet.

Susanne sa...

Åh vilket fint Alfa-pet... haha, ja jag blev också galen i början när ord inte blev godkända men när jag lugnade ner mig så kom jag på att det var rätt kul ändå :-)