21 september 2011

Jag kan flyga...

Snart flyger jag med...
Närmare bestämt till Blanes! Det ligger några mil ovanför Barcelona, vid havet. Jag har ju varit där förut, två gånger till och med! Några bilder från den tiden har jag inte. Nästan. Jo, några, men på den tiden hade man en liten Kodak Instamatic som följde med på resan. Hur många bilder tog jag på en månad, tro? 24? 

Inga mobiler fanns det heller, så nån kontakt hade man inte med hemlandet. Inte heller med kompisarna som kom bort (jodå, de kom bort, avslängda i Schweiz av en grinig konduktör). Hade man haft mobil så hade den extrasvängen kunnat undvikas. Men å andra sidan sa de sig aldrig sett en sådan vacker soluppgång som den över Alperna en tidig morgon. Så kan det gå! Själv var jag således den i gruppen som inte kom bort, utan kom fram...till Blanes. Men allt gick väl, vi återförenades på gränsen, i Perpignan!

Denna gång medföljer mobil (inte min nya) och digitalkamera (bara lilla blå, dock) Men hur ska jag kunna klara mig utan internet och WORDFEUD en hel vecka..uuu...Ja, internet finns det säkert på hotellet, men ordspelet Wordfeud har jag blivit lätt beroende av. Jaja, det kanske är dags med en vit vecka från det!

 

7 kommentarer:

Morten Pedersen sa...

Jeg tror nok det går bra når du først har kommet deg nedover. Lykke til på reisen.

i stora drag sa...

Ja, en 24-rulle eller 36-rulle kunde vara länge på den tiden! *S*

Ha en trevlig resa!
/Pia

mammakero sa...

Ja jösses... 24-rulle, på det glada 80talet. Instamatic, jag hade oxå en sån.
Alla har och pratar om Wordfeud. Själv har jag ingen Iphone. Det som lockar mej med Iphone är nog allra mest, Instagram.
Ha det underbart på resan!

Södersenora sa...

Flyg väl och ha en riktigt härlig vecka med nostalgi och insupande av nytt!
Vita veckor...inte helt lätt.
Godis suger och jordnötter likaså.
Nja, det brukar bli vita veckor med lite blandad "synd".
Beror det på dålig karatär? :-(

Fota dig på klippan i bikini...;-)

Hadethimlaspansktskönt med siesta!

soffie sa...

ååå va härligt att komma ner till värmen:) får vi se ett badkort tro;) å internet är det bara skönt att vara utan!kram

Mimmi sa...

När du har kommit dit .. så är det så mycket annat som du skall hinna med ..så Wordfeud.. kommer nog inte att finnas i dina tanker då ..hm.. eller ;)
kramizz :)

Lambergsfrua sa...

Önskar dig en riktigt trevlig resa och ser fram mot att få se många fina foton här på bloggen sedan.
Kram från oss båda =D