04 september 2011

Lite kyrkogårdigt så här...

Vi har många kyrkogårdar här i Karlstad. Idag cyklade jag ner till den äldsta av dem. Gamla kyrkogården (den västra) invigdes år 1800. Det finns en del riktigt gamla gravar kvar. Den troligen äldsta är från 1808. Det finns också en del helt nya också, så lite plats verkar det finnas kvar. Fast gravarna återanvänds ju också när hela släkten dött ut och ingen av medlemmarna var såpass intressant att kommunen vill ta över gravstenen och göra den till en kulturgrav... 
 Det har varit riktigt varmt idag! Hela 24 grader på eftermiddagen. Då passade jag på att plåta grannens katt:
 Gustav!
Och hösten går nu in i en rosa period. Mmm...

Allt fotat med Sony 50mm (för intresseklubbens ivriga noterande ;) )

5 kommentarer:

soffie sa...

det 'r så fridfullt att gå och strosa på kyrkogårdar!fina bilder å vilket härligt väder det blev idag!!!

Morten Pedersen sa...

Her er det bare regn så dette så mye bedre ut.

Mimmi sa...

Det är så lugnt att få gå runt där .. jag gillar att kolla och vandra runt speciellt på den kyrkogården .. jag har varit där flera gångar ..men tyvärr så hann jag inte med den idag .det var i alla fall härliga bilder du fick från den .. och som vanligt är det kul att få veta vad du har använt för att fota :)
kramizz

Ninni sa...

Åhh en sån söt kisse=)

Ha en goo dag, kram kram

AnnaKK sa...

Underbart höstfoto, det sista! :-)

Kyrkogårdar är ofta fascinerande platser att strosa omkring på. Har inte gjort det på länge, men nu blev jag nästan lite sugen. Men det är "inget väder" här idag igen - så vida man inte vill ta kyrkogårdsfoton med halloween-tema. :-(

Men igår var det soligt och varmt här också. Njöt för fullt! :-)