23 januari 2013

Att bussas

Jag satt och gick igenom en himla massa bilder på datorn och jisses, vad bilder jag har...Många är ju dubletter eftersom jag ofta gör om bilderna och då sparas ju originalet automatiskt, på gott och ont. Gott därför att jag kan behöva bilden i originalstorlek, men på ont därför att det sparas en massa onödiga bilder också...

Bilden här nedan är tagen i april för några år sedan och kraftigt beskuren och omgjord i Photoscape. Vilken kamera det var minns jag inte ens....

Vädret är fortsatt vintrigt (-12 nu) och ska väl så vara i några dagar till, innan mildare luft ska strömma in (Halleluja!!!) Jag har fått åka buss i två dagar och gillar det INTE! Först är det en tjej som alltid står och röker vid busshållplatsen och slänger ciggen i sista minuten innan bussen kommer. En gång råkade hon sätta sig bredvid mig och jag var tvungen att byta plats :P Det luktar så j-a illa! 

Sen har bussen varit försenad från stan så jag fått vänta i kylan i minst tio minuter extra! Skandal! ;) Annat är det när jag cyklar...min lilla cykel är aldrig försenad och inte släpper den ut några avgaser heller! Så - bara det blir över -5 så cyklar jag, underlaget på vägen är inga problem nu! 

9 kommentarer:

Ninni sa...

Ja du är duktig som normalt cyklar...jag kan tänka mig att göra det på sommaren inte annars =)

Det var ju på Hälsokost jag var och kollade skor ju ..hihi

Dom hade typ tre par på rean inget som föll mig på läppen!

Kramen

Mimmi sa...

Ja ush .. till och med när jag rökte ..tyckte jag det luktade när jag stod bredvid ..men när man själv stod och rökte .. kände man det inte tyvärr .. jag är i alla fall glad över att jag inte förpestar luften för andra nu ..inte så mycket i alla fall ;)
En underbar vacker bild säger jag här också :)
kramizz :)

soffie sa...

jag promenerar hellre:) att cykla har aldrig varit en favorit för mej å jag beundrar alla som cyklar även på vinter:)

Nonne sa...

Söt liten 'bumla'! Humlor e tacksamma att fota och de ser så 'kramgoa' ut med sina fluffiga kostymer:-)

Ja usch o fy o blä för rökare. Jag är dödligt allergisk mot tobaksrök och hade stora problem då jag förr tvingades åka kommunalt:-(

Cykla e bra både för miljön, hälsan och tidsplaneringen:-)) Ha det gott

mammakero sa...

Det är verkligen bussandets baksida. Lukterna av blöt hund och ylle, cigarettrök, svett och annat. En sak jag ofta tänker på, är att rökare alltid röker just utanför dörrar. Lukten drar ju in i bussen/bilen/huset då...

Gunnar Deckare sa...

Det ser ut som det blir bra cykelväder framgent. Idag är det härligt väder med sol o bara minus 5 nu på eftermiddagen.
Jag åker sällan buss numer men dom jag åker med brukar vara punktliga

Gunnar Deckare sa...

Din kommentar i min blogg: pinsamt att jag blandar ihop Penny (Louise) och Perry (Anne) hela tiden. Har läst båda nu och det finns också kopplingar mellan dom. Bra att du gör mig uppmärksam på det!
:)

Unknown sa...

Skönt att se en bild som påminner om den vår som komma skall!
/SA

AnnaKK sa...

När det blir si så där trettio grader varmare än vad det är här idag (-15), så ska jag också plocka fram cykeln! :-)

Sonen hängde med en kompis på innebandy igårkväll, och han hade tydligen inte fullt lika bra kondition som han trodde!? Kanske kan få honom att sluta snusa, om han nu ska bli sportig av sej framöver. Det luktar ju inte så himla gott det heller... <:-I