31 januari 2013

Vila lite...

Så går en dag ifrån vår tid och kommer icke mer...

Äntligen fredag! Eeeh..torsdag...fast eftersom jag är ledig i morgon så är torsdag som fredag för mig, är ni med? ;) Fast jag hostar en del, vet inte om jag håller på att bli förkyld, är tröttröttrött. Fast förkylningar brukar ju inte börja med hosta? Nåja, jag får se hur detta utvecklar sig. Nu ska jag bara vila i tre dagar i alla fall! Vila och läsa...och drömma om varmare tider! Fast idag har det varit soligt och några plusgrader, men blåsigt och då känns det rätt kyligt. 


Om några månader kan man gå ut och fota såna här små saker! Kulkul! 

7 kommentarer:

AnnaKK sa...

Här är det baske mej också fredag - imorgon!! ;-) Och jag ska inte plugga då, men lär inte heller komma att känna mej speciellt ledig... Har nämligen lovat hjälpa dottern att knåpa ihop några smörgåstårtor till ett kalas på lördag. :-)

Hoppas du lyckas vila bort eventuella förkylningar och/eller andra infektioner i helgen. Och mys med dina böcker!!!

mammakero sa...

Det är en fantastisk stjärnhimmel ute nu! Önskar så jag kunde fota den så alla stjärntecken syns!

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

hejsan Ditte !

Ännu flera insekter av det fina slaget. Den där sista flugan är det en broms eller något annat.

Dröjer ett tag till innan de kommer, såg en fet spindel i dag när jag sopade på trallspringorna.Kanske full av ägg.

Är Du med i gruppen "Vi som GillAR FJÄRILAR på FB. Jag är det.

Finns det speciella macro-kameror eller går det med en digital.Vet att det går att förstora på Xperian.Svårt att fota en fågel med den.

Ha en fin Torsdagskväll och Fredag morgon.

Kram Mi

i stora drag sa...

Så sant som det är sagt, om dagen alltså!
Fina flygfän, fast än dröjer de väl.

Inget skoj med förkylning, men det lät så skönt med vila och böcker!
Så ha det så skönt! /Pia

soffie sa...

härligt med fredag på en torsdag :) jag var ute å käka idag på Casanova med jobbet men nä det va inte så gott tyckte jag jag tog nog fel mat;) sen gick vi på vår irländska pub men där var det god öl en Kilkenny slank ner:)
bibblan ska jag till på lördag om du vill ses :)

Nonne sa...

Åh vilka tjusiga bilder!!! Jag tittar på dem och drömmer mig till våren jag med.

Ang glasögon kan jag rekomendera netlens.se. Fixa synundersökning hos optiker och beställ glajjor på nätet. har gjort så åt dottern ibland, funkar kanonbra.

Ninni sa...

Jag hade också fredagkväll en torsdag=)

Underbara bilder även om jag inte är så förtjust i kryp!!

Visst kan en förkylning börja med hosta, krya på dig, kram kram