18 januari 2013

Rensat och slängt!

Titta så fin min lilla rucola har blivit! Jag sådde lite frön i en kruka den 13:e och de kom snabbt upp...men nån sallad i helgen blir det nog inte, men kanske nästa helg! 

Jag fick lust att skruva på närlinserna och testa lite...det här är med 10x, ser ni vad det är?

Jo, en liten kant av min Saint Paula! 

Här är det lite grönt och fint, solen lyste på min bambu idag! 

Själv har jag varit riktigt duktig och rensat på vinden! Det blev nog bortåt tio kassar med diverse bröte som jag bar ut till containern här ute! Vinden ligger på fjärde våningen och vi har ingen hiss...så jag fick lite motion idag! Nu är det lite mer framkomligt uppe i våra förråd (vi har två) fast bland krukorna skulle jag kunna rensa lite mer...man behöver ju inte spara så himla många! Framför allt inte de där plastkrukorna som man blommor man köper sitter i...Nåja, containern står kvar tills på tisdag, jag kanske får ett ryck till innan dess! 

Jag hoppas att de som tömmer den sen sorterar lite...för det är verkligen blandat skräp som ligger där! 

8 kommentarer:

mammakero sa...

Jag skulle behöva fortsätta rensningen i mellan/gästrummet. Har inte haft tid och idag hade jag inte någon lust...

♥ Carina ♥ sa...

Du är duktig med kameran :)
Det brukar kännas bra då man har rensat. Jag brukar få mina värsta/bästa röjarryck på våren :)
Ha en fin helg!
Kram

i stora drag sa...

Närlinser? Vet jag knappt vad det är! Men jag antar att det är nån sorts "fusk"-macro?

Oh, vad duktig du varit som rensat en massa. Sånt känns riktigt bra. Men har ni ingen second-hand-affär som tar emot? Här stod det för ett tag sedan i tidningen att de där ställena har långa köer innan de öppnar på helgerna. Folk är som galna i second-hand. Tänka sig!
Ha en fin helg! Fina bilder blev det! /Pia

soffie sa...

läckra bilder, du får smsa när du vill ha dina ljudböcker,imorrn ska vi till Gruvlyckan kl 18,00 vad gör du då?hör av dej om du vill att jag svänger förbi då vi åker dit,kram

Mimmi sa...

Det blev jätte ..jätte--jätte snygga bilder :)
Jag har inte rensat och slängt något idag .. man kan nog säga tvärtom..för nu blev det mer garn som numera ligger överallt :)
kramizz :)

Nonne sa...

Härligt varma bilder med vårkänsla idag, tills jag kom till den sista och den påminde mig om att Kung Bore inte tänker släppa taget på ett par månader. Härligt att kasta och rensa, det gjorde jag igår. Ut med det gamla in med det nya:-) Ha det gott

Gunnar sa...

Vad duktig du är som städar och rensar ut. Det måste vara svårt att sortera i en container där man kan slänga allt möjligt.

Ninni sa...

Såå himla skönt att rensa ut!
Va bra att ha en container att bara slänga i, väldigt praktiskt.

Ha en skön lördag kramen