07 juli 2009

35 myggbett senare...



Det här är en grönmetalliclackad älggrässnyltare! Nej, jag vet inte vad det är för sort...(jag MÅSTE skaffa en insektsbok...)

Den var i alla fall vacker och tyckte myyycket om älggräset!

Mmmm, vilka stora ögon du har lilla vän...

På spaning efter den skalbagge som flytt!

Rovfågel! Tror det är en ormvråk...(fågelbok har jag!)

Pioner i olika utslagningsstadier.

Mycket blåbär var det i skogen! En del mogna, men inte alla. Mycket mygg var det också, så fort man stannar hoppar de på en. Det blir att ha på sig heltäckande dräkt om man ska gå ut nåt mer...

Jag blir hellre jagad av vargar...än av denna! Men nu sov den så sött...det ser ut som om den blundar :)

4 kommentarer:

Mimmi sa...

Du lägger ju bara upp bättre och bättre kort för varje dag nu :)
De är ju så fina att jag gärna tittar på dom flera gånger:)
Den sista var ju underbar:)
nu har solen börjat så smått att titta fram .så frågan är om jag inte går ut en liten stund nu
kram

soffie sa...

hua va läskiga de ser ut,
vilka monster du fotat:O)
men å va bra bilder du tar,
hoppas du ej har regnat bort,

mammakero sa...

Jättefina bilder! Jag skrattade åt den där röda insekten som verkade spana efter något! Den sista verkade precis som du skrev, blunda!

bjorne sa...

Fantastiskt vackra bilder,den där metalica baggen är fin men lite äcklig dom har som hullingar på benen,kom en ochflög på mig och höll på att inte få lös den,kul du har minnen från Varberg,Getterön är vi på varje gång vi är här,kul att låna riktiga fågelskådarkikare och kolla,förra gången vi var där såg jag pilgrimsfalk på nära håll,nej nu blir det bubbelpoolen och lite annat,ha en bra dag så hörs vi.