21 juli 2009

I sommarens soliga dagar...


Det fanns kryp i Borås också! Vita små kryp med en antenn mot rymden. Kanske får den in kosmiska signaler från en annan planet långt ut i universum..vad vet jag?

Brrr...vilka röda ögon du har, lille vän....

Oljeberget (egentligen heter det Krokshallsberget) i Borås är vackert nu för tiden...med begonior och vita blommor nedanför murgrönan. Det är gott om murgröna där...

På kvällen drog det in (tusentals?) kajor för att sätta sig i träden inne i staden och skvallra om livet på landet.

Gamla husfasader som är omsorgsfullt renoverade är så vackra!

Idag regnar det för fullt igen, så någon fotopromenix blir det icke! Jag sitter och försöker äta en banan (jag tror det är nyttigt) men det går inte bra. Jag har fått i mig halva...men där är det stopp. Tror jag tar en kopp kaffe i stället :) Bra mycket godare än bananer...

2 kommentarer:

Maria sa...

Jag gillar verkligen din blogg - så fina bilder och bra text! En vitamininjektion!

mammakero sa...

Läckert kryp den vita med svarta prickar och lång antenn! Jag fick en konstig idé om kläder när jag såg den!
Vackra bilder! Klätter hortensian var jättevacker!