28 juli 2009

Zakrisdalsområdet


Jag tog en promenad på Zakrisdalsområdet förut, solen tittade fram ibland. Det är ett väldigt fint naturområde nu när de slutat med de hemliga tillverkandet av sprängmedel och dylikt.

Fast ett sprängtekniskt museum...undrar vad man får se? Bilder av människor som skadats av klusterbomber? Reklam för trampminor?

"Men svenska vapen från Bofors, det är en annan sak förstås, de skapar ordning och mäklar fred, och används blott för att skoja med..." av Allan Edwall.

Bomber och granater har aldrig tilltalat mig. Blotta tanken på vad de används till får mig att må illa... :S

Stackars Sten får finna sig i att vara arbetsmaterial! Vad säger skyddsombudet?
Tänk om alla kunde ta livet lika lugnt som den här...
Eken börjar bli röd om bladen...
Ja...världen är för liten för två katter i en rabatt...tur de inte har tillgång till sprängämnen, då skulle de nog kriga för fullt...
Det kan man nog få av att inte ha någon blodtillförsel från benen och uppåt!
Hmm, kolla här! Det där som sitter längst bak på denna insekt. Jag vet inte om det tillhör insekten eller om det är en liten en som åker snålskjuts? Sekunden efter flög hela paketet iväg iaf :)

5 kommentarer:

Maria sa...

Såg nu att du ville lämna en kommentar hos mig, men det går inte - eftersom jag inte har någon blogg!
Har försökt mig på det, men det är nog inte min grej! Men jag läser ganska många bloggar av olika slag, och din blir jag väldigt glad av!
Ska kolla in den där boksidan du nämnde!

Ha det bra!

soffie sa...

va fint du visar å va härligt du bor,
Vad tror du om det nya området?
Vi passade på att kolla där men hua vilka priser å trånga tomter verkar det bli,Men det ligger ju väldigt fint,
kram

Mimmi sa...

så himla mycket hemligt var det inte på Zakritsdalsverken.. jag jobbade där tills de flyttade över allt till Karlskoga:)
Det var mysiga bilder och den sista var ju kanon fin .men vad det är för pytte liten sak som sitter där på insekten ..ja det har jag inte en aning om:)
Bilden med dockan var ju häftig:)
kram

Mimmi sa...

du hade rätt:) hur tusan såg du det:)
jag ser knappt någon skillnad alls på dom ju:)

mammakero sa...

Zakrisdalsområdet, var du där samtidigt som Soffie? Det är så kul att jag följer era bloggar och ni visar bilder från samma område!! Fast på olika motiv...