09 juli 2009

Rainy days

Det började med lite mörka moln vid horisonten...men nog hinner vi till August innan det börjar regna!

Det gjorde vi inte...vi regnade in i en busskur på Romstadvägen. Rätt mysigt egentligen. Jag gillar extremväder! :)

Huj, vad det regnar!

Och värre blev det! "Regnet det bara öser ner, lalalala..."

Bilen som kör förbi var en cab, hahahahahahahahahaha! Nercabbad också :)
Men såna här regniga dagar kan man koka jordgubbs- och rabarbermarmelad. Mmmm, det luktar så gott. Och det man skummar bort går att hälla av och göra ett glas saft av. Rabarberna är skördade från balkongen! Och det finns en del kvar! :)
Om vi kom fram till August? Nej, vi åkte hem och tittade på åskan från balkongen!

7 kommentarer:

Mimmi sa...

Du fick lite frisk luft och se regnet på väldigt nära håll i alla fal;)
Ganska rolig med cab bilen:)
kram

Anonym sa...

Håller med. Kan vara mysigt med regn och åska. Men inte för länge. Nu är vi glada att vi drar iväg härifrån söderut. Till Provence. Men först hundutställning i Arvika. Försöker med några inlägg i min nya "reseblogg".
Kramar
Kaj

soffie sa...

fy tusan vad det har öst ner nu,undrar om solen finns nånstans där bakom alla moln:O(
ha nu en härlig kväll

Mimmi sa...

Godkväll i stugan:)
ja inte fick vi bättre väder idag.så man fick ju hålla sig inne ..vilket inte var bra .. man gick runt och visste ju inte vad tusan man skulle hitta på:)

Maria sa...

Vilka härliga bilder du tar!

Pytteälgen sa...

...regn, kan se helt brutalt ut ibland. igår när jag stod och väntade på bussen verkligen, VRÄKTE det ner. himmlen öppnade sig. det är mysigt på sitt sätt, och jag älskar doften av regnvåt asfalt. ;)

kram
Lisa.

Droppina sa...

God morgon

Inatt har regnet vräkt ner.......
men en ängel kom till mig i sömnen och sa: Jag lovar att på torsdag kommer solen för då ska ju en kille som är väldigt lik en viss person i bibeln komma till Stora torget och sjunga. Hav förtröstan!
Det tror jag på!