13 juli 2009

Besök i tassemarkera i Tolita


Jovisst har jag jagat humlor idag. Lyckades fånga några också! De tyckte om en sorts stora blåklockor. Jag försökte fota inuti klockan...uppe t.v. är humlan inuti! Jag hade bara med mig min lilla kamera, eftersom jag inte orkade släpa med den lite större. Men den här tar ganska bra bilder den också...
"Att man inte ska få vara ifred ens när man ska äta en god middag, alltid dessa paparazzifotografer!"

Nu är inte humlor det enda jag har jagat idag...är man gammelmoster så är man ;) 1½-åringen har ett brett ordförråd, BÄBI tror jag betyder allt från traktor till fågel. Men brrrrummm kan han säga också.

Lycka är att åka i en gul rutschkana!
Gott om djur var det i de stora skogarna!

Hihi, liten rolig maskinöversättning till en flytväst. Nä, några swimmare är vi väl inte!

3 kommentarer:

bjorne sa...

Finns mycket vackert och roligt i Tolita men såg ingen häck,kram.

Pytteälgen sa...

hahah! Älska skylten/översättningen! ;)
kram
Pytteälgen

(Som för övrigt har kommit in på Göteborgs Universitet, nu blir det Litteraturvetenskap hela hösten!)

Mimmi sa...

Det var mysiga bilder:)
och den sista med skylten var ju kanon:)
Det såg ut att vara jätte mysigt där och sol hade ni också såg jag:)
kram