02 juli 2009

Kvällstur vid Göteborgsudden


Har man sett! Jag vågar doppa fötterna. Fast bara dom. Än så länge. Jag kanske blir en "bad girl" innan sommaren är slut ;)

Längst upp tv, sävsparv. Uppe till höger, gulärla. Nere tv, UFO. Nere till höger nån sorts fjäril. Rätta mig gärna om jag har fel...

Det här har jag ingen aning om vad det är, eftersom jag inte äger någon insektsbok! Ett litet fladder som bodde nere vid sjön, i gräset. Någon som vet?
Uppdatering: Det är en dagsslända, närmare bestämt sjösandslända!

Detta är en gulärla, DET är jag säker på. Den gillade inte att jag var där, den hade nog ungar i närheten. Jag försökte sända ut positiva signaler att jag inte var farlig...

No comments!

En sorts näckros. Det finns rätt många arter.

En liten blå flickslända som sitter och vilar/äter på ett näckrosblad.

6 kommentarer:

Mimmi sa...

Hej:)
Nu har du fått till kalas bilder:D
den med gulärlan var ju så himla bra . och den bild med fjäril och humla på samma blomma . var ju häftig ..det var jätte roligt att se dina bilder idag .. :D

kram

Inanna sa...

hihi "stick och brinn denna tistel är min" den var riktigt bra!!:)
Ah så det är egentligen en ödla! skumt då det ser ut som en orm. undra varför dom fick för sig att kalla den ödla istället för orm? *klia sig lite i huvudet* har den några ben jag har missat? :p

bjorne sa...

Blir berörd av dina fina bilder,om du inte är fotograf så kan du nog bli det på heltid,jättekul att se på dom,imorgon ser jag fram emot när hela Yvonne är i badet,haha,kram.

mammakero sa...

Jättefina bilder! Du är så duktig! Jag gillar bilderna med "trollsländevingarna"! De är så vackra tycker jag! Och gulärla har jag aldrig sett i verkliga livet! Näckrosorna har börjat blomma såg jag i vackra Vallehärad! Min favorit bild där var den gula knoppen, speglingen i vattnet var så vacker!

Mimmi sa...

Hm .. ingen uppdatering?? har du somnat eller;)
Här har det varit full fart idag.. vi åkte till samma ställe som sist och självklart hittade jag en massa trollsländor igen:) men vi hann bara vara där i drygt en timme för sen började det åska .så det var bara att packa ner kameran .. fisk spöt och slänga in det i bilen och åka hem:)

soffie sa...

åå vilka vackra bilder vart ligger den udden?
hoppas du har det bra nu när det är svalare ute hjälp vad det åskade förut!
kram