18 juli 2009

City-pics


Lite bilder till att börja med: Molnen drog ihop sig framåt kvällen...(ja, Borås är en av Sveriges regnigaste städer) Men eftersom jag gillar åska så stod jag och hejade på molnen. Mera åska! Och det åskade...

Och regnade...

Men sen tittade solen fram genom molnen igen!

Det blev droppar på fönstret och huset jag bodde i speglade sig i droppen!

Statyer i Borås: Liggande man utanför Högskolan (studenternas favoritposition?), en huvudlösing och Pinocchio. Vi tittade på utställningen om Jim Dine, han som gjort den stora Pinocchiostatyn i Borås...han var nog lite besatt av P...och jag blev lite rädd för honom. Pinocchio, alltså, han såg ut som en galen seriemördare från nån film. Hua!

Frodiga damen vid Stora torget var inte lika skrämmande...
Sen var det Di Leva också...bilder kommer. Nu ska jag ut i blåbärsskogen!

3 kommentarer:

Mimmi sa...

det avr häftiga bilder:)men jag skulle gärna vilja se dom i lite större storlek:)
den med den liggandes student..den trodde jag var en riktig person först:)
jätte bra bilder på himlen och regndroppen:)
kram

Anonym sa...

Häftiga molnbilder! Du är inte bara bra på att fotografera små små saker uppenbarligen!!
Lustigt att du var i Borås och kollade in Tomas Di Leva. En annan bloggerska Wessand - en alldeles vanlig Åsa - var där oxå! Snygg fontän!

mammakero sa...

Hrm, det var jag som var den anonyma...