18 juli 2009

Nya Boråsbilder i större upplösning ;)

Klicka på bilderna om ni vill se större versioner av dem...

Fontäner är alltid tjusigt! Denna är belägen mitt i Viskan, utanför Grand Hotel.

Kul T-shirt...

Ja, så kan man ju också skylta. "Skitfula plastskor" Hahaha! Ärlighet varar längst ;)

En av Borås äldsta affärer, tror jag.

Och jag blev fascinerad av dessa skyltar! Köttbulle House! Korvotek. Och gött mos! Det är grejer det! ;)

En liten (nåja) vindögd kanin i Stadsparken! (det är den t.v...)

Här är huvudlösingen i lite större bild.

En bil utanför Adventskyrkan. Herren är min herde...ja, här har bilägaren alla fårena hemma i alla fall...

Thomas Di Leva...sjunger om kärlek och bananer...tror jag det var.

En vykortsbild över Borås sevärdheter, en and, Stora torget och blomprakt i Stadsparken.

4 kommentarer:

Mimmi sa...

det var ju jätte fina kort:)du hann tydligen med att få många fina minnen med dig hem ser jag:)
Det var bra att du berättade vilken av dom som var den vindögda;)
vilka namn de har på skylter där:)
undra om det är medvetet eller om de har slutat skolan för tidligt:D
kram
PS: Var det en lite pig till mig:D ..i lite större format:D
hi hi

AnnaKK sa...

Hejsan!

Kul att få se foton från Borås - en stad jag passerar nån gång om året si så där, på väg till min syster som bor på en ort utanför Borås.

Om det är någonstans det fortfarande finns en riktig hattaffär av det gamla hderliga slaget så är det nog just i Knallebygden!? :-)

Ha en fin fortsättning på dagen!

soffie sa...

å va härliga å roliga bilder du fotat,
Å fint väder hade du med,
:O)

Pytteälgen sa...

hmm... man kanske borde kolla in Borås lite egentligen. Ta en dagstripp dit, som du gjorde. Nu när jag ska börja på högskolan där och allt. Så kanske man borde kolla läget där oxå! ^^ (jag har ju varit i borås typ 2 ggr, och då VAR jag ju mest där, gick ju inte runt och kollade direkt)

kram Pytteälgen