29 juli 2009

Lite sommar i alla fall


Ja, det är det! "Inte ett moln så långt ögat kan se...inte en droppe regn...på fle-era dar..." Nej, nu halkade jag in på Tomas Ledin, hjälp! Och det var inte sant det han sjöng heller, inte en droppe regn på fle-era dar..hm, vilket år var det tro? Men statistiskt sett har det säkert funnits "sämre" somrar än denna...och den är ju inte slut än! Augusti kanske blir varmast i mannaminne! Kanske jag badar! Nej, nu tog jag nog i lite...

Jag läste nånstans om att om man har druckit mycket mjölk när man var liten minskar risken för stroke. Då var det värt att kallas "mjölka-koa" när jag var liten! För som barn drack jag bara mjölk. Inte en droppe dricka rann nånsin nerför min strupe! Det var först när jag kom på att det kunde blandas med andra drycker som jag drack läskedrycker. Och då var jag lite äldre ;)

Yes! "We don´t need no education.." Pink Floyd, 1979...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Yvonne

Fascinerad av dina foton - som alltid. Hemma igen nu - lagom till sol

soffie sa...

tänk jag såg Pink Floyd på Ullevi 1994 det va en så bra konsert!
jättebra bilder,

bjorne sa...

Hej det var ett tag sen,har legat i feber och varit riktigt risig men nu på att bli bra,rycker i murartarmen så fort jag ser en tegelhög,själv har jag inte druckit mjölk 25 år,så då ligger jag risigt till,ha så bra o kram.