08 juli 2009

Kvällsrunda i juli

Allra först vill jag ge dagens jävla tistel till de tre idioter som försökte välta undan stenarna som ligger vid stigens början ner till Göteborgsudden, för att sedan kunna köra ner med sin bil. Stenarna ligger där just därför att man inte ska köra ner med bil! Det är en stig som går genom ett naturskyddat område. Lata d---ar!!! (Chansen att de läser det här är väl inte så stor...)

Hallonen är på G i alla fall!

Ett möte mellan gammal och ung kotte!

Ormspott eller grodspott? Men det är SPOTTSTRITENS larv som bor här...den gör ett skyddande hölje och sitter där inne och har det gött. Tror jag.

Dramatik på låg nivå! Ni vet de där små små röda spindlarna som kilar omkring jättekvickt? De fångar ännu mindre saker! Det visste inte jag heller förrän jag förstorade upp denna bild lite... Urk!

En vass spindel. Eller vass-spindel...den gömmer sig bra under vasstrået.

Lite bilder från Göteborgsudden...tre små hjärtan, lite vatten och ett båtvrak i vassen!

Småkryp i och vid vattnet. Den lilla vita spindeln hade också fångat något...och vad skalbaggarna gör vet jag inte...fler skalbaggar kanske?

4 kommentarer:

soffie sa...

guu va bra bilder du tagit ,skulle vara jätteskoj att träffas på en fika nåndag:O)

soffie sa...

jag å Carina L va ute å käka igår,jättemysigt hade vi:O)
ha en bra dag trist grå dag igen!

Mimmi sa...

Du blir bara bättre och bättre med de bilder du lägger upp ju:)
och det med spott ..det hade jag ingen aning om . jag har sett detta vita slem på många strån men har inte haft en aning om vad det var .. nu vet jag:)
Ja tänk så mycket man lär sig när man tar närbilder och sen lägger in dom på datorn ..man ser och upptäcker en helt annan värld bland alla småkryp:)
kram

bjorne sa...

Finns inte mycket mer att säga,riktigt vackra bilder med bra text, du skulle ha varit med på torghandeln igår,mycket fina grönsaker och frukter men finns mycket skräp oxå,men kul är det med så mycket folk och alla är glada,är faktiskt riktigt varmt i havet så det är bara att gå i,har varit och badat nu, vågor som nästan får en att trilla,sol och varmt idag med,vi hörs o kram.