12 juli 2009

Dikesrunda i Sannaskogen


Här är ett antal kryp på tre blommor. Hur många ser ni? Det går att förstora upp bilden genom att klicka på den.

Men fjärilar är rätt läskiga... Stora ögon, långa snablar och alldeles...lurviga!

Det här är ett konstigt kryp som jag inte vet vad det är! Mygga? Fjäril? Fjygga? Om någon vet får den gärna rapportera. (jag skaaaaa skaffa en insektsboooook!)

Riktigt kamouflagefärgad satt den här fjärilen på stenarna!

Trångt om saligheten var det...trots att det finns så många blommor i dikena!

Hmmm. Ibland undrar jag varför jag förstorar upp bilder...kolla håren (borsten?) på flugans bakkropp! *ryyys*

Jag har visserligen en broms redan på min cykel...men den här tänkte nog att jag behövde en till!
"Ser du stjärnan i det blåååå? Allt du önskar kan du fåååå" sjöng denna gräshoppa för mig. Tror jag. Det var ju ingen syrsa, och den hette inte Benjamin...men man kan väl låtsas ;)
Trevligt sällskap hade jag i dikena i alla fall! :)))
Och jag menar nu inte krypen ;)

3 kommentarer:

Mimmi sa...

Hej:) härliga bilder du bjuder på idag:) jag tycker jag känner igen dom;)
Kan det vara de som du tog idag med oss när vi var i Sanna skogen kanske;)
Det var en härlig dag i skogen och vi såg mycket smått och gott ..men vart har du huggormen?
kram:)

bjorne sa...

Vad vackert och tur inte dom där varelserna är stora som katter då fick vi stanna inne jämt,man ser mycket på dina bilder som inte syns i verkligheten och luftlök har jag haft för några år sen,sant att det är en kul växt,smakade på min vitlök idag och den äter man inte mycket av rå,hela munnen domnade bort av en liten bit,2 av provsmakarna spottade ut sin efter 5 sekunder,vi hörs sen kanske,kram.

mammakero sa...

HAHAHA!!
En broms till på din cykel!! Lustigkurre där!!
Du tar så bra bilder på det minsta i naturen! Jag blir mer och mer nyfiken, vad har du för kamera och objektiv??
Det är länge sedan jag satt vid en dator och kunde kolla in din sida.
Det har hänt jättemycket hos dej!
Den ena vackra bilden efter den andra!