05 juli 2009

Cirkus Pilo

Cirkus Pilo är nu läst. Det är en mycket otäck bok som man inte ska läsa om man har clown-fobi...och har man det inte innan så får man nog det efter man läst denna ;) Boken är skriven av Will Elliott som bor i Australien. Den handlar om en ung man, Jamie, som tycker livet är skitjobbigt och rörigt. Han får besök av några clowner som rövar bort honom till en cirkus som inte är lik några cirkusar man har hört talas om tidigare. Där finns ondska och grymheten personifierad av Kurt och George Pilo som äger cirkusen. Jamie tvingas spela med i detta spel för att försöka överleva i en värld där allt har sitt pris...

Boken påminner lite om Stephen Kings DET, men Elliott skriver mycket mer lättsamt (fast på ett läskigt sätt) och den är inte lika lång som Kings böcker...men jag kommer inte att glömma clownen Goshys kaffepannetjut i första taget: Hmmmmmmm! Hmmmmmmm! låter han när han blir upprörd (och det blir han ofta) Gonko, Doopy och Rufshod är inte att leka med de heller...

4 kommentarer:

Mimmi sa...

Det lät absolut som om det var absolut inget för mig:D
Jag har varit på en promenad idag .. hela 200 meter gick jag:) men man hann ju få några kort på den sträckan också:)
kram

soffie sa...

å den måste jag läsa tack för boktips!
nu är visst kylan här blä!

Yvonne sa...

Haha, vad roliga ni är! En som absolut inte ska och en som absolut ska! Jag håller på absolut! Kram på er!

Amanda sa...

Å hå tack för tipset låter lite knepigt och speciellt och verkligen som min grej!