14 februari 2010

Fågelskådning a´la spådom

Vad kan denna säga om din tillkommande, tro?

Redan dom gamla grekerna brukade fågelskåda enligt brittiska The Telegraph och det hela går ut på att den första fågel en ogift kvinna ser på Alla Hjärtans Dag kan ge en vink om hennes blivande mans karaktär. Så - ut och spana fåglar! (Själv såg jag ju en hackspett i förrgår, men den räknas nog inte ;) Än så länge har jag bara sett några kråkor...
(Uppdatering: Jag (vi) såg en hök förut! Duv- eller sparv, vet inte vilken sort, men det var en rovfågel iaf!)

Gör så här:
Gå ut i skog och mark. Den första fågel du ser ger en vink om vilken typ av kärlek du kommer att falla för.

Koltrast
Din kärlek är en hjälparbetare som kommer att vara engagerad i välgörenhet eller någon form av själsligt arbete.

Duva, den mindre sorten
Ni får ett lyckligt och kärleksfullt äktenskap

Rödhake
Hon/han tjänar sitt uppehälle på vattnet - kanske som sjöman eller fiskare.

Sparv
Kärleken arbetar med jorden - kanske som lantbrukare eller trädvårdare.

Trast
Den här människan får människor omkring sig att le, en komiker helt enkelt.

Hackspett
Här blir det inget giftermål, tyvärr.

Anka/and
Ser du en anka eller and kan du vänta dig en stabil och trygg relation.

Mås/trut
Din blivande kärlek reser mycket i jobbet.

Rovfågel
Din tilltänkte är affärsman/kvinna, politiker eller företagsledare.

Steglits
En förmögen kärlek.

Kungsfiskare, isfågel
En person med framgångsrik karriär eller ärvda pengar

Duva, den grå varianten
Här har du en hemvändare som förr eller senare önskar återvända till sina hemtrakter
(fågelförklaringen kopierad från HBL)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Haha jag såg en mås...och det passade så bra så!

Ha en fin alla hjärtans dag, kramen Ninni

mimmi sa...

Står det inget om Ekorrar? för det var det första jag såg ;)
Sen var det koltrast .hm ..eller var det Grönsiskan .. kommer inte ihåg .. är lite trött i huvudet efter alla tidiga morgnar:D
Det hjärta är det någon som måste ha gjort .. för det har förflyttat sig från ett träd till nästa träd som var i huset bredvid:) alltså ett ganska opålitligt hjärta verkar det som :)
kram

AnnaKK sa...

Vad fräckt! :-D Måste tänka på vad jag ser först i morgon då, och kolla vad det betyder. :-) (ELler SKULLE BETYDA om jag nu inte redan vore gift!).

Dock vet jag vilket djur jag såg först i morse: Ekorren! Den var igång utanför sovrumsfönsterna (kilade förbi i ett träd, kan man också säga) innan klockan ens var sju.

mammakero sa...

Jag såg en nötväcka kila upp och ner längs en stam. Vad betyder det? HAHAHA!!