28 februari 2010

Buddy Holly!

Gårdagen tillbringades med att se en musikal om Buddy Holly (1936-1959) med Brolle i huvudrollen! Det var inte bara vi som hade tänkt oss dit, vilket märktes vid bussfärden...långa köer som ringlade sig genom staden. Men - en driftig busschaufför ropade ut: " Bli inte förskräckta nu, men jag tar en annan väg!" Och så tog han av och körde en liten omväg som det inte var mycket trafik på, hihi!
"That´ll be the day"
Rock´n´roll! Big Bopper (i leopardkavaj), Buddy Holly (i vit undertröja) och Ritchie Valens (i svart väst, t.h.) Alla dog dom i flygolyckan utanför Mason City, Iowa 1959. Och publiken visste ju hur det skulle gå...Om de skulle gå in i ett plan på scenen hade jag tänkt ropa: "Gör det inte! Ta bussen i stället!" Men det blev en annorlunda scenlösning så min plan gick om intet... ;)
Här är Café Augusts egen Anita med Brolle! Hela ensemblen var på samma pub som vi efteråt och Anita ville gärna vara med på bild! 
Sen var det en lång bilkö in mot stan också...men vi hade trevligt "bak i bilen, och vill ej va´ me om nån krock, tidodidamdam..."
Medan jag känner mig som en förpuppad larv i mina tjocka vinterkläder, kängor och överdragsbyxor fanns det andra som inte tog vintern så allvarligt...och det var ju plusgrader! Jag hoppas att jag förvandlas till en vacker turkos fjäril när våren och sommaren kommer... ;)

10 kommentarer:

mammakero sa...

Nog för jag faktiskt har vårkänslor, men så varmt att kortbyxor är att föredra? Nä! Det är fantastiskt vad fort tövädret tog på snön! Vägar och gator har förvandlats till insjöar med snööar! Det luktar vår envisas dottern att säja. Jag vill ha mer jorddoft innan jag säjer att det luktar vår. Hon tycker smältvatten oxå luktar vår...
Du undrade vad jag läser. Nu när jag varit sjuk, har jag gått igenom en hylla med kiosklitteratur, läs Harlequin, som min svärmor lämnat hos mej. Det är precis vad jag orkar med. Ingenting bestående avtryck lämnar böckerna och jag kan lämna ifrån mej en bok mitt i en mening i flera dagar och ändå inte missa något viktigt... HAHA!! Jag har inte kommit iväg till bibblan, trots att vi bor typ grannar...

Ulla sa...

Åh, vilken härlig kväll ni verkar ha haft! Och vilken tur att ni hamnade på samma pub som delar av ensemblen.

mimmi sa...

Vilken kväll ni har haft :) och det verkar ha varit otroligt roligt och bra ..... jag ser att ni har kommit hem i alla fall efter att ha varit i den långa bilkön :)
Jag jag ser ..det finns tydligen folk som tror att för att det är plus ute så är det vår ;)
kram

AnnaKK sa...

Den kvällen hade jag absolut kunnat tänkt mej att hängt med på! :-D Fast bilköer är jag förstås rättså allergisk emot - vi har sällan såna här ute på vischan, och det är så skönt så. :-)

I eftermiddag har det varit kanonfint väder här, och jag har sett två personer med trekvarts-brallor. Snart SOMMAR!?! :-D

soffie sa...

va roligt att se Brolle pappa och mamma va där de fick biljetter av mej å syrran i present,Men mor tyckte det va dåligt ljud speciellt då de pratade,
men annars tycket hon det va jättebra,
ha en goo söndag å här har du en till som pälsar på mej i vinterskrud än,
kram

mimmi sa...

Jag kan ju tala om för dig att i morgon blir det ingen promenad för det skall bli jätte dåligt väder ..men på tisdag skall det bli fint:)
jaså du var ute och gå snabbt och inte fotade du något alls ?? hm .. var gubben din med kanske ;)
kram

Maria Thorbjörnsson sa...

Att våren finns därute det vet vi ju..så även om den visar sej den ena dagen så e den borta den nästa..för nu snöar det i Sennan igen..Att få en kick av skön Rockmusik..e ju inte dumt alls...
Må så gått..Maria

mimmi sa...

Hm .. har du fastnat i bussen eller? ingen mat till bloggen...den svälter ju :)

Ulla sa...

Kikar in och önskar dig en skön kväll!

AnnaKK sa...

Underligt nog har jag inte sett ett enda par trekvartslånga byxor ute i snöblasket idag... :-/ Däremot kom dottern hem med en påse från nån klädbutik, innehållandes ljusa jeans med massor av småblommiga tyglappar på. Jättefina, faktiskt - och SÅ-Å-Å-Å våriga!!! :-D