12 februari 2010

Ice Age...

Eftersom solen idag inte lyste med sin frånvaro för en gångs skull...så gick jag ut en sväng. Det finns en skogsstig som jag brukar gå på sommaren/våren/hösten och jag gick in för att se om det gick att gå där. Tänkte att jag kanske kan få se ett rådjur eller en räv...men de såg man bara spåren efter. Undrar var de gömmer sig på dagarna? Men de hör väl att man kommer och springer iväg. Det GICK att gå, men det var inte mycket till stig...men när jag kommit en bit in i skogen så var det ingen ide att vända, liksom..bara att pulsa på! 
Snöormar fanns det gott om iaf!
Och iskottar...ej att förväxla med igelkottar...
Och ta mig tusan, satt det inte en hackspett och trummade i ett träd! Jag hade bara Lilla Blå med mig och det är inte så värst mycket zoom på den, så bättre bild än så här blev det inte. Och det där korniga i bilden är faktiskt snö. Nej, det snöade inte, men det blåste ner från träden ibland.
Och ett nytt skal på banan...men ingen Bigfoot, varken där eller i skogen...hmm...jakten går vidare... :D

6 kommentarer:

Maria Thorbjörnsson sa...

Hej på dej..alltid lika spännande att öppna upp en ny bloggsida..vad kan det finnas här..jo härliga bilder blandat med goa ord
Må så gått..Maria

mimmi sa...

Vilka härliga bilder :) men jag blev lite fundersam på det skelett huvud som var med på den första bilden ;)
men gick du ut och fota ...utan att ta med din Nikon ... fyyyyy...men där ser du vad som händer då ;) men jag får nog säga att det blev en hyfsat bild på Hacke med den lilla blåa
Nu har du i alla fall fått ett spår efter den som lägger de bananskall där ...det går framåt :)
kram

Ulla sa...

Aha...du letar efter fyrfota djur att fota. Jag hoppas du har bättre lycka nästa gång. Önskar dig en go och skön dag och helg!

soffie sa...

har du läst Hammarbyserien de två första delarna?Jag har dem båda om du behöver lite böcker,Kan rekomenderas,
Å wow va bra bilder å snart måste du rigga en hemlig kamera på bananstället för detta är ju märkligt;)
kram

AnnaKK sa...

Inte varje dag man ser en hackspett - eller ens hör den. Så att få en på bild måste väl ändå räknas som en lyckad fotoexpedition!? :-) De flesta vilda däggdjur verkar det vara svårt att hitta i dagsljus - utom en och annan ekorre då. :-) Man borde ha en övervakningskamera i trädgården nattetid, för av alla spår att döma är den en väldigt livlig trafik där och då -mest av harar och rävar, men ibland ser man även rådjursspår i snön. :-)

Ja, det där med gatufotografering är nog något man får träna mycket på - för att bli avspänd och naturlig i sitt fotande, alltså. Jag tycker det är rätt nervigt - men samtidigt kul! Och lite djärvare blir man ju för var gång, så... Men man får ju se upp så man inte irriterar nån... <:-) 200 mm´s tele är trots allt inte så-å-å mycket tele... Men man kan ju beskära fotona hårt sen, så prickarna i mitten på originalfotona får träda fram lite mer! ;-)

Monica sa...

Jätte fina vinterbilder - synd att djuren gömde sig... förutom hackehackspett då.

Hoppas du får en fin Alla hjärtansdag.