20 februari 2010

Ja, se dä snöar!

Styrbordsidan har grön lanterna och är den högra sidan från aktern sett. Namnet kommer av att forntida skepp styrdes med en styråra på höger sida. (från Wikipedia) Således har babordssidan (vänster) röd lanterna! De här sitter dock inte (längre) på en båt utan är en del av inredningen på Café August...Den lila klockblomman lyser verkligen upp nu...
Och en brasa inomhus i ugnen är inte fel! Nu är det ju tyvärr inte jag som har den hemma, utan Café August igen... Här skulle jag få nöja mig med en sån där artificiell brasa som faktiskt blir varm (varm luft kommer ut nerifrån). Men en sån går på el och drar nog en hel del kan jag tänka.
Jag hade inte tänkt fota snön någe mer...men stackars lilla blomman...förra året vid denna tiden hade jag klippt bort stjälkarna och det började titta upp små knoppar under...men de sover nog sin törnrosasömn än...

11 kommentarer:

soffie sa...

kikar in å önskar dej en trevlig lördag
å mmm va mysigt det är inne på Cafe´,august,
Tjoohej

mimmi sa...

JAG ÄR TRÖTT PÅ SNÖN NU ... TÄNK ATT JAG KAN SÄGA SÅ.. det var fina bilder och de ger lite varme i själen just nu :)
kram

Maria Thorbjörnsson sa...

Fotoabstinens..snacka om galna bilder man tar för att få till det..förlåt men vem e "lilla blå"
Sedan e ju inte bilden på styrbord o barbord något galet dom e förtjusande...Ha det..Maria

bjorne sa...

Hej kikar in och önskar dig en fin helg och snön suger all energi nu.

Unknown sa...

Heisann! Ønsker deg en fin lørdagskveld. Om du tar babord eller styrbord, bestemmer du selv ;-)

Ulla sa...

Jag tittade oxå på mina kärleksört idag och tänkte detsamma

Anonym sa...

Vilket påminner mig om att jag har ett presentkort på Cafe August..det borde jag utnyttja innan det går ut!

Ha en fin söndag..kramen Ninni

soffie sa...

hoppas du har varit ute idag i solskenet,Kallt men härligt!
kram

Monica sa...

Ja nu är vi många som är trötta på vinter & kyla.

Kul om du hänger med på fika på tisdag - finns du inte på Facebook, förresten?

AnnaKK sa...

Och när det äntligen slutar och snöar så sjunker temperaturen till otäcka minus tio... Hutter!

Fast all snön är BRA för växterna! Så något positivt finns det med den, trots allt... En kall februari utan snö brukar vara döden för många trädgårdsväxter, men i år klarar sej nog de flesta riktigt bra. :-) Jag kommer ju aldrig ihåg att vintertäcka med granris och så där...

mimmi sa...

Jag frysar ....när jag tittar ut ....tur att man har varmt inne ...men nu blir man så orolig när man inte kan komma ut . utan är tvungen att sitta inne ..dag ut och dag in..men nu skall jag i alla fall gå upp till pia och hålla henne med sällskap en stund :)
kram