08 februari 2010

Vinterpromenad i stan

Jag träffade MIMMI på stan idag och vi tog en promenad över Sandgrundsbron och bort den gamla stenbron. Tvärsnytt igår hade lovat sol över Karlstad, men den lyste rätt svagt (mest med sin frånvaro).
Lite sol måste det ha varit eftersom det blev vackra skuggor på snön...
Här är den gamla stenbron som nu är helt isinklädd. På sommaren är vattnet väldigt strömt under här och jag vet inte hur tjock isen är nu. Det verkar inte som om någon har velat testa heller, eftersom det inte är några spår.
Här är en praktisk informationstavla! Den blev klar 1797. Bron alltså. Tror jag.
Lite smälter det iaf ute.
En kråka försökte undkomma att bli fotad, men jag var för snabb för den :D
Här är Klarälven från ett annat håll. Det där lilla svarta i mitten är ett vattenhål, det har inte frusit på hela vintern, kanske är det nåt utsläpp under. Men precis runt om finns spår efter snöskotrar...

8 kommentarer:

mimmi sa...

Det var kanon fina bilder :) och jag ser att du har tagit fram nästan samma bilder som jag har plockat fram som jag skall lägga på bloggen i morgon :) tur att det går en dag emellan så det inte blir två lika bloggar på samma dag :)
Det var en jätte mysig tur :)
kram

Unknown sa...

Da jeg var ung sang Sven Ingvars at "Sola i Karlstad hon skinner så gla'"... Men nå ser jeg at den skinner ikke alltid!

Jeg har kun vært i Karlstad på sommeren, men det ser jo vakkert ut der om vinteren også.

Takk for at du tok meg til staden i kveld! Og takk for gode kommentarer på bloggen min.

Klem

Anonym sa...

Så vackert Yvonne. Saknar faktiskt snön lite grann. Här är det blandat väder. Varm sol ibland men just nu kallt, blåsigt och regn i luften. Men våren är på väg här också.
Kramar

Ulla sa...

Ja, jag läste på Mimmis blogg om er tänkta solpromenad. Men himmel vilka fina bilder du visar. Jag myser ända in i minsta lilla ben.

Anonym sa...

Fina bilder från vackra stad!

Nää jag bor inte i det nya huset..dom gamla bor jag i ett litet tag till!

Ha en fin dag,kramen Ninni

Peters bildmagi sa...

Verkligen fina vinterbilder du tagit. Gillar framförallt bilden med bron som har ett härligt ljus.

Monica sa...

När du var vid stenbron var du ett stenkast från mig.

mammakero sa...

Dubbdäcksbilden var häftig! Stenbrobilden min favorit, den påminner, om man kastar en snabb blick på den, om gamla franska oljemålningar! De har det där gula ljuset med!