06 februari 2010

Ingen ko på isen...

..så länge rumpan är i land, heter det! Här ger jag mig iväg på en skogspromenad som jag vid detta laget inte har en aning om hur den ska sluta. Men jag ska snart få reda på om det finns några bananer på spåret (ni som inte varit med från början ska veta att det finns någon som slänger bananskal i en hög på Skoghallsbanans spår)

Och visst fanns det bananer! Två stycken rykande ganska färska! Nu undrar jag hur många det ligger under snön...jag har ju inte gått här så mycket i vinter precis...
Men jag gick neråt Göteborgsudden och vidare ut på isen! Jodå, det var så mycket is (tror jag, det var snö på) att man skulle kunnat gått rätt långt.
Här syns Göteborgsudden utifrån vattnet (isen). Denna syn kan man kanske också få på sommaren om man simmar ut en bit. Men det är något som jag aldrig kommer att uppleva ;)
Jag följde ett spår en bit på isen, men sen ville jag ta av inåt land och då fick jag göra egna spår där ingen mänsklig fot förr hade gått. Snön var rätt djup..
Men till slut kom jag iland och då fick jag ta mig över nästa hinder, en sprängkulle! Men sen blev det raka spåret hem!
Jag gillar ju inte snön, men den är rätt lustig att se på. Här är det en snöorm som klänger i trädet och väntar på sitt offer (jag, kanske?)
Nä, det här var väl inte så himla livsfarlig spänning. Det var ju inte som att åka skidor ensam till någon pol... (boktips: Till båda polerna utan skägg, av Catharine Hartley)Men härovan kan de ju inte bestämma sig om det ska vara just Livsfarlig spänning eller Lågspänning... :D

Uppdatering: Det finns vissa i min omgivning som tror att det är Bigfoot som kan vara bananätaren...hmmm...om jag lyckas få ett foto på honom/henne ska jag först lägga ut det här innan jag säljer det till tidningarna ;)

3 kommentarer:

mimmi sa...

aha .. du var ute på en så lång promenad idag och inte nog med det .. du gick på nya väger du inte hade gått förut :D det var därför du inte kom hem så snabbt som du brukar .. jag blev ju lite orolig här ett tag ;) Ja det är inte lätt att ta sig fram på vissa ställen nu ... det har man ju märkt den hårde vägen ..många gångar ... tänk att man aldrig lär sig ;)
kram

Ej sandalbeklädd sa...

Undra om bananälskaren har stora eller små fötter?
Har du kollat skostorlek nu när du kan få bevis? Eller är "apan" barfota? Upp till bevis!

NatureFootstep sa...

udnrar om det var någon som halkade på ett bananskal. (fniss)
Du fick mig att le ikväll. :)